Penge på ansøgers konto???

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Amina
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25.07.2008 07:27:47

Penge på ansøgers konto???

Indlæg af Amina » 25.07.2008 17:56:26

Jeg er gift med en mand som bor i Jordan og vi vil enten søge om besøgsvisum og derefter om FS eller bare direkte om FS.
Men problemet er at han gik på ambassaden i hans land og fik at vide at for at søge om visum så skal han have et vist beløb på hans konto og han skal vise konto udskrift.
Er dette normalt? For min mand har ikke så mange penge på hans konto. Det drejer sig vist om mellem 7-14.000 kr.

Har i andre også skulle have det?

mange tak på forhånd.

Malmöherewecome
Indlæg: 170
Tilmeldt: 14.06.2007 13:32:48

Indlæg af Malmöherewecome » 25.07.2008 18:18:02

Så vidt jeg ved skal han bare have til opholdet i Danmark, kan ikke huske hvad de takserer med, men mener det er omkring 120 kroner pr dag når han bor privat.

Du kan skrive et brev til ham som dokumenterer opholdets længe, eksempelvis:

"Kære 'kærestes navn'

Looking foreward to your stay in with me in Denmark, between 14 august 2008 and 22 august 2008. Call me on xxxxxxxxx if you need anything.

Kiss
Amina"

Han skal kunne dokumentere at han selv kan foresørge sig under sit ophold og at han har en returbillet. Hvis det er et problem med at have et stort nok beløb på hans konto til et langt besøg, kan I evt lave en returbillet som allerede er sat til en uge efter ankomst. Så skal I bare sikre at returbilletten kan ændres efter han er i Danmark.

Malmöherewecome
Indlæg: 170
Tilmeldt: 14.06.2007 13:32:48

Indlæg af Malmöherewecome » 25.07.2008 18:19:08

mht beløbet der skal være på han konto, er der nogle gamle indlæg herinde som beskrive disse mere i detaljer, brug evt søgefunktionen.

Håber disse infos var til hjælp, held og lykke.

Amina
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25.07.2008 07:27:47

Indlæg af Amina » 25.07.2008 18:46:08

Malmöherewecome skrev:Så vidt jeg ved skal han bare have til opholdet i Danmark, kan ikke huske hvad de takserer med, men mener det er omkring 120 kroner pr dag når han bor privat.

Du kan skrive et brev til ham som dokumenterer opholdets længe, eksempelvis:

"Kære 'kærestes navn'

Looking foreward to your stay in with me in Denmark, between 14 august 2008 and 22 august 2008. Call me on xxxxxxxxx if you need anything.

Kiss
Amina"

Han skal kunne dokumentere at han selv kan foresørge sig under sit ophold og at han har en returbillet. Hvis det er et problem med at have et stort nok beløb på hans konto til et langt besøg, kan I evt lave en returbillet som allerede er sat til en uge efter ankomst. Så skal I bare sikre at returbilletten kan ændres efter han er i Danmark.
Jeg forstår ikke hvad du mener med hvis han bor privat? Altså han skal jo bo sammen med mig og jeg skal stå for alle hans udgifter i forbindelse med hans ophold samt tilbagerejse så forstår ikke hvorfor det er nødvendigt at han skal have penge på hans konto.
Har desuden brugt søgefunktionen men fandt kun en tråd hvor nogen snakker om 2000 euro man skal kunne dokumenetere for når han skal rejse.

jerry
Indlæg: 583
Tilmeldt: 01.07.2007 16:58:43
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Hej

Indlæg af jerry » 25.07.2008 19:35:52

Hejsa.
Tror det er forskelligt hvad belöbet er paa alt efter hvilket land man er i. Men da vi sögte visum til min mand i tidernes morgen skulle han fremvise kontoudskrift paa ambassaden da han hentede visum og det skulle være 2000 euro, derudover fik vi ogsaa af vide at vi skulle kunne fremvise samme belöb i lufthavnen hvis vi blev bedt om det, dette er der saa givet forskellige svar paa alt efter land og ambassade. Min mand havde en hel del penge staaende paa sin konto da han afleverede konto udskrift, men reelt set kan i jo bare sætte pengene ind paa din mands konto og saa hæve dem naar i har været paa ambassaden.

fjelle123
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15.07.2008 18:14:59

Indlæg af fjelle123 » 25.07.2008 19:58:43

jeg har pt. 40.000,00 baht stående på min kones konto i thailand, det kræde for at hun kunne få visum, de krævede det dog ikke da jeg stillede garanti første gang hun var heroppe.

Men såvidt jeg kunne forstå så er det for at de kan forsørge sig selv hvis der sker noget,

Lad os sige 7-9-13 at du kører galt på vej til lufthavnen når du skal hente ham og du omkommer, så skal det beløb som står på hans konto dække så han kan klarer sig selv indtil flybilletten er lavet om og han tager hjem.

Egentlig er det en beskyttelse/hjælp til ham såfrem der skulle ske noget uventet - og så også at den danske stat ikke kommer til at stå med udgifter.

Malmöherewecome
Indlæg: 170
Tilmeldt: 14.06.2007 13:32:48

Indlæg af Malmöherewecome » 25.07.2008 21:09:53

Der er to beløbsgrænser der arbejdes med, en når en turist bor privat og en anden når turisten planlægger at bo på hotel. JEg kan som sagt ikke huske disse grænser. Er der andre der kan?

Grunden til at myndighederne vil se at han har pengene, er at han skal kunne forsørge sig selv under opholdet og returbilletten fordi han skal kunne komme hjem igen. Myndighederne vil ikke risikerer at turister fra 3. verdenslande strander i Danmark og derefter skal den danske regering forsøger vedkommende og/eller finansierer hjemrejsen, dette er årsagen til disse regler.





Jeg forstår ikke hvad du mener med hvis han bor privat? Altså han skal jo bo sammen med mig og jeg skal stå for alle hans udgifter i forbindelse med hans ophold samt tilbagerejse så forstår ikke hvorfor det er nødvendigt at han skal have penge på hans konto.
Har desuden brugt søgefunktionen men fandt kun en tråd hvor nogen snakker om 2000 euro man skal kunne dokumenetere for når han skal rejse.

Malmöherewecome
Indlæg: 170
Tilmeldt: 14.06.2007 13:32:48

Indlæg af Malmöherewecome » 25.07.2008 21:12:53

Det med at skrive et brev til ham virker måske lidt mærkeligt, men det er så han kan dokumentere overfor myndighederne i lufthavnen at han rent faktisk skal bo privat. De kan godt finde på at ringe til dig og spørge om du rent faktisk venter ham.

Besvar