Visum til Danmark

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Visum til Danmark

Indlæg af fundiver199 » 09.12.2015 07:43:41

Jeg er helt enig i, at det er komplet meningsløst at forlange dokumentation for en reserveret flybillet, når der søges om visum. Kontrollen med, om den rejsende er i besiddelse af en gyldig returbillet, foretager jo ved selve rejsen. Og derfor tjener det intet formål, at det også kontrolleres i forbindelse med visumansøgningen.

På den baggrund synes jeg også, det er moralsk set helt i orden at "snyde" lidt. Alternativet er, hvis man har haft visum før og er rimeligt sikker på, at ansøgningen imødekommes, at søge i god tid (3 måneder før rejsen), og så have købt billetten allerede før, man søger. Ofte kan man få en billigere billet ved at købe den i god tid.

Reservationer dokumenterer ingenting og er en håbløst gammeldags ting. Så det ville jeg helt sikkert også "boykotte", hvis min kone skulle søge visum igen.

therabbit
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20.11.2015 16:50:57

Re: Visum til Danmark

Indlæg af therabbit » 09.12.2015 14:22:32

okay igen tak for svarene. Jeg må prøve at se hvordan det går til.. :)! jeg giver lige en update når vi har fået svar :)

Valnurat
Indlæg: 189
Tilmeldt: 24.04.2014 07:42:39

Re: Visum til Danmark

Indlæg af Valnurat » 15.02.2016 09:06:13

Chr. R. skrev:Mht. flybillet, så er der denne metode:
Du går ind på KLM's hjemmeside, og finder en flybillet der passer med både den reelt påtænkte af- og hjemrejse datoer. Fortsæt da processen helt frem til siden hvor betalingen skal foretages. Gå da tilbage og "se" din ordre. Den side printer du ud og vedlægger som bilag til visumansøgningen.
Jeg har afprøvet den, men bliver rigtig meget i tvivl hvor langt jeg skal gå. Den anden sidste af de faneblade er "Betal" og hvis jeg skal gøre som du beskriver at gå et skridt tilbage, så hedder fanebladet "Persondata". Jeg synes ikke lige den ligner en ordre på det valgte. Måske jeg gør noget forkert eller det korrekt det jeg har gjort?
Venligst

Chr. R.
Indlæg: 156
Tilmeldt: 02.02.2015 23:44:22

Re: Visum til Danmark

Indlæg af Chr. R. » 15.02.2016 14:38:26

Tast de forlangte oplysninger indtil du når punkt 4 - Betal.

Ved punkt 4, under punktet "Du har valgt" øverst, trykkes der på "Vis flyoplysninger". Dermed fremkommer flybilletten, klar til at blive printet.

Jeg vil anbefale endnu en "ny flybillet" der kan fremvises at der er indkøbt en returbillet, den dag der er afrejse fra Manila. Altså en rigtig billet til København i kombination med en "KLM flybillet" retur til Manila.

Valnurat
Indlæg: 189
Tilmeldt: 24.04.2014 07:42:39

Re: Visum til Danmark

Indlæg af Valnurat » 15.02.2016 15:18:13

Ok. det afprøver jeg lige.

Jeg vil som udgangspunkt bestille en retur billet fra Manila <-> København. Er det så stadig nødvendigt med den ekstra billet du taler om?
Venligst

Chr. R.
Indlæg: 156
Tilmeldt: 02.02.2015 23:44:22

Re: Visum til Danmark

Indlæg af Chr. R. » 15.02.2016 16:27:55

Valnurat skrev:...Er det så stadig nødvendigt med den ekstra billet du taler om?
Tilrådeligt, ja.

Valnurat
Indlæg: 189
Tilmeldt: 24.04.2014 07:42:39

Re: Visum til Danmark

Indlæg af Valnurat » 16.02.2016 15:18:25

Undskyld, men forstår det ikke. :?

Jeg bestiller en billet til København med retur til Manila som udgangspunkt. Det er vel osse det du taler om, ikk.
Chr. R. skrev:Jeg vil anbefale endnu en "ny flybillet" der kan fremvises at der er indkøbt en returbillet, den dag der er afrejse fra Manila. Altså en rigtig billet til København i kombination med en "KLM flybillet" retur til Manila.
Venligst

Chr. R.
Indlæg: 156
Tilmeldt: 02.02.2015 23:44:22

Re: Visum til Danmark

Indlæg af Chr. R. » 16.02.2016 17:28:50

Valnurat skrev:Undskyld, men forstår det ikke. :?

Jeg bestiller en billet til København med retur til Manila som udgangspunkt. Det er vel osse det du taler om, ikk.
Chr. R. skrev:Jeg vil anbefale endnu en "ny flybillet" der kan fremvises at der er indkøbt en returbillet, den dag der er afrejse fra Manila. Altså en rigtig billet til København i kombination med en "KLM flybillet" retur til Manila.
Nej.

Jeg siger en KLM tur-retur til selve visumansøgningen, og så en enkelttur KLM fra København til Manila. Den sidste skal bruges til evt. emsige tjek-ind personale som VIL se den rejsende rent faktisk har en billet til begge veje.

Valnurat
Indlæg: 189
Tilmeldt: 24.04.2014 07:42:39

Re: Visum til Danmark

Indlæg af Valnurat » 17.02.2016 14:13:34

Jeg undskylder mange gange, hvis jeg virker total dum, men på den billet jeg bestiller til København står jo at det er en retur til Manila når man vælger "Vis flyoplysninger".
Vedhæftede filer
Capture.PNG
Capture.PNG (66.05 KiB) Vist 5839 gange
Venligst

Valnurat
Indlæg: 189
Tilmeldt: 24.04.2014 07:42:39

Re: Visum til Danmark

Indlæg af Valnurat » 07.03.2016 10:53:04

Misforstår jeg noget her?
Venligst

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Visum til Danmark

Indlæg af Bandcamp » 22.03.2016 23:17:54

Hej Valnurat,
Jeg forstår din forvirring. Min pinay kæreste er netop i gang med at søge visum, og vi har ikke booket billet. Jeg har fundet to pålidelige officielle steder, hvor der står tydeligt, at man ikke behøver betale:

https://www.nyidanmark.dk/en-us/coming_ ... to_app.htm
Please note: The Immigration Service recommends that you do not buy a plane ticket before receiving your visa. However, local agreements between Schengen countries representations may imply that you must have bought a plane ticket, why you should check the embassy's website, to find out which documentation is required when submitting a visa application.
http://www.vfsglobal.com/Denmark/Philip ... 290116.pdf
9. Photocopy of Roundtrip Flight Reservation - please note it is not required to pay for/buy the ticket until a visa has been granted.
(redigeret afsnit)
Ydermere fandt jeg dette tip på forummet fra 2015:
viewtopic.php?f=4&t=16142
Min kæreste har nu 2 gange fået visum ved at gå ned på det lokale rejsebureau, få lavet en flight itinirary om en rute hun kunne tage, vedlægge den til ansøgningen, og så smide den ud bagefter, så vi kunne købe de rigtige billetter, ikke nødvendigvis via den rute der oprindeligt var beskrevet.
Og der er absolut ingen fordel vil at have købt billetter først. Derimod risikerer du at tabe pengene, hvis visum ikke bliver godkendt.
Sidstnævnte har min kæreste gjort, altså bedt en ansat i et lokalt rejsebureau om at lave en rejseplan for Cebu->Copenhagen tur/retur på de datoer, vi har aftalt, fået printet den ud, og taget med på konsulatet i Cebu. Visum ansøgningen blev godkendt i Cebu og er netop i dag undervejs til ambassaden til Manila til videre behandling. Jeg antager stærkt at dem i Cebu ikke sender det videre til Manila med mindre alt det formelle er i orden.

Jeg skal nok vende tilbage og skrive, hvis/når visummet forhåbentlig bliver godkendt i den nærmeste fremtid. Jeg har også en kammerat i 100% samme situation (dansker, også kæreste i Cebu) der skal til at gøre det samme til sommer, så måske kan jeg skrive for to, at det fungerer.

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Visum til Danmark

Indlæg af Bandcamp » 30.03.2016 19:02:59

Update vedr. ovenstående: Så blev visummet godkendt på omkring 9 arbejdsdage, altså blot med et "itinerary", ikke en rigtig flybillet.

Valnurat
Indlæg: 189
Tilmeldt: 24.04.2014 07:42:39

Re: Visum til Danmark

Indlæg af Valnurat » 05.04.2016 13:17:57

Super. Tak for det.
Jeg kan så fortælle at min kone osse nu har fået visum og ankommer imorgen onsdag.
Venligst

Cpt.
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15.01.2016 11:56:17

Re: Visum til Danmark

Indlæg af Cpt. » 05.06.2016 10:53:07

Min kæreste har også lige fået 90 dages Schengen visa. Det tog så over en måned fordi det danske visa system har været nede i flere uger - imponerende!

Men anyway, fik visa uden problemer baseret på en fly reservering via et lokalt rejsebureau i ph (ikke betalt noget) samt en AXA sygeforsikring.

Største udfording nu er om hun er nødt til at tage CFO kursus, som er påkrævet hvis man har udenlandsk partner. Uden dette kursus certifikat / CFO sticker i passet bliver man tilsyneladende ikke lukket ud. Men da hun jo rejser på et Schengen turist visum og har returbillet, så vi ikke finde ud af om det er nødvendigt..

PS. har i andre rent faktisk købt en returbilet, selvom dem evt. ikke vil blive benyttet?
Det er jo noget spild af penge...

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Visum til Danmark

Indlæg af fundiver199 » 05.06.2016 11:03:14

Ja returbillet er nødvendigt, da visum jo kun er til korte ophold på indtil 90 dage. Man skal have til hensigt at forlade Schengen igen inden for 90 dage, og det letteste måde at dokumentere det er selvfølgelig ved at have købt en returbillet.

Min kone har taget CFO kurset, da det var nødvendigt for i det hele taget at få fornyet hendes pas, nu hvor hun er udenlandsk gift. Og hun synes faktisk, det var ok og indeholdt en vis mængde af brugbar information.

Besvar