Interview på ambassade i Cebu

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Random
Indlæg: 38
Tilmeldt: 11.05.2015 19:30:05

Interview på ambassade i Cebu

Indlæg af Random » 06.10.2015 08:56:56

Hej

Hvis jeg vil have Filippinske kæreste herop på besøg på en VU2 visum efter at jeg har besøgt hende to gange, hvad skal hun så have klar til de interviews hun skal til på den Danske ambassade i Cebu?

Jeg tænker som billeder af os samme, udskift af vores chats og have 200 EU på lommen. Er der andre ting der skal bevise at vi faktisk elsker hinanden?

Hvad skal hun bevise vedrørende hendes tilhørsforhold til hendes hjemland? Er arbejde, familie og bopæl kun der er af betydning, eller er der mere?


Hvilke spørgsmål vil hun typisk blive spurgt om til det interview på ambassaden?

Hvad er ventetiden på et visum hvis hun starter med det første interview fra omkring den 15. dec. 2015?

Chr. R.
Indlæg: 156
Tilmeldt: 02.02.2015 23:44:22

Re: Interview på ambassade i Cebu

Indlæg af Chr. R. » 06.10.2015 21:59:10

Hun skal ikke forbi den Danske Ambassade, men derimod VFS Global: http://www.vfsglobal.com/Denmark/Philippines/index.html
Du kan hjælpe hende ved at booke tid for hende, såfremt hun ikke selv har internet adgang. Husk hun skal medbringe en udskrift der viser bookingen.

Min forlovede skulle blot aflevere de dokumenter der fremgår af VFS egen tjekliste 1. gang: http://www.vfsglobal.com/Denmark/Philip ... cklist.pdf Hun fik på den baggrund sit visum.

Her anden gang er VFS (i Manila) gået helt amok mht. dokumentation :shock:

Selvom hun nu har gennemført sit besøg hos mig, så kræver VFS nu foto samt korrespondance udleveret for at dokumentere vores forhold, ligesom hun også er bedt om at stille med et bankudskrift. Det sidste er direkte forkert, idet jeg i min invitation har oplyst jeg betaler for både hendes rejse samt ophold. Nå ja, i og med hun ikke har en bankkonto, så er det også et svært krav at opfylde :lol:

1. gang var sagsbehandlingstiden ca. 1 uge, dog med en hel del mail frem og tilbage mellem mig og ambassaden, grundet VFS håndtering af hendes visumansøgning. Om det eventuelt har forsinket eller speedet sagsbehandlingen, aner jeg ikke. Husk hun kan ansøge op til 3 måneder inden rejsen påbegyndes, men ikke en eneste dag der ud over.

Hun kan blive spurgt om navnene på værtens nærmeste familie, men her taler jeg på baggrund om kun en ansøgning, så måske har de nogle forskellige spørgsmål de veksler imellem. Måske de vil spørge om dit arbejde???

Kan hun fremvise en af dine flybilletter samt evt. kopi af dit kreditkort (husk kun forsiden), så letter det måske processen, og det giver også ekstra sikkerhed i lufthavnen, såfremt du har købt hendes flybillet med dit kreditkort samt hun så kan fremvise kopien samt yderligere et af dit pas (ligeledes i lufthavnen). Jeg har desværre læst om rejsende med gyldig billet er nægtet udrejse, idet de ikke kunne bevise billeten ikke var købt på et stjålet kreditkort :?

Mht arbejde og tilhørsforhold - pas

plandersen
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20.01.2015 07:02:21

Re: Interview på ambassade i Cebu

Indlæg af plandersen » 12.10.2015 20:59:33

Chr. R. skrev:Jeg har desværre læst om rejsende med gyldig billet er nægtet udrejse, idet de ikke kunne bevise billeten ikke var købt på et stjålet kreditkort :?
Fuldstænding korrekt, at det er VFS Global som håndterer indgivelse af visumansøgning. Der er både kontor i Manila og Cebu. Alle papirer bliver sendt fra VFS til Ambassaden, hvor man kan forvente lidt længere sagsbehandlingstid ved indgivelse i Cebu.

Ifht nægtelse af udrejse, så er den filippinske immigration ofte en udfordring, men flyselskaberne kan naturligvis også være det. Det du nævner om nægtet udrejse, skyldes sandsynligvis, at mange flyselskaber kræver (det står helt tydeligt i betingelserne), at man kan præsentere det kreditkort som rejsen er betalt med, ved check-in. Det gør bl.a. Singapore Airlines (og de er ret strenge).

Man kan komme uden om dette ved at henvende sig fysisk på det lokale kontor i DK og fremvise kreditkortet mhp at bevise, at der ikke er tale om kortmisbrug.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Interview på ambassade i Cebu

Indlæg af fundiver199 » 13.10.2015 08:32:50

Hvis du har købt billetten til din kæreste eller ægtefælle, skal han/hun kunne fremvise en fotokopi af dit kreditkort. Så det må du sende pr. email før rejsen. Så er der ingen problemer. Jeg har tit købt indenrigs billetter til min kone på den måde.

dkkk
Indlæg: 32
Tilmeldt: 26.06.2015 12:05:19

Re: Interview på ambassade i Cebu

Indlæg af dkkk » 13.10.2015 11:46:49

Min kæreste søgte i Cebu og fik visa på 5 dage. Ansøgning afleveret mandag. Ambassaden havde ansøgning tirsdag og hun kunne afhente visum i Cebu fredag. Dette er første gang hun kommer til Danmark.
Hun siger at den mandlige sagsbehandler hos VFS Global i Cebu var meget sød og venlig. Som jeg har beskrevet andet sted, var der spørgsmål om min mors føde navn, min uddannelse og et par mere som ikke er anført noget sted. Jeg havde aftalt at jeg var til at få fat på når hun var der. Det var stor hjælp (selv om jeg fik afbrudt min nattesøvn)

Besvar