Visum til DK fra filippinsk borger?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hegge
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13.08.2015 09:23:39

Visum til DK fra filippinsk borger?

Indlæg af hegge » 13.08.2015 09:30:49

Hej,
Jeg vil invitere min filippinske veninde på besøg hos mig.
Jeg er en del i tvivl om hvad der kræves af mig og af hende.
Hvilken fremgangsmåde der er den bedste.
Jeg har kigget lidt forskellige steder men er ærlig talt lidt i tvivl.
Hvad kræves der af mig at gære herhjemme og hvad kræves der af hende i Filippinerne

Er der nogen der kan hjælpe, har erfaring med det personligt eventuelt?
Du er velkommen til at ringe på 42294129 :-)

På forhånd tak

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Visum til DK fra filippinsk borger?

Indlæg af mh1 » 13.08.2015 10:04:37

mh
Rådgiver for ÆUG

Ainos
Indlæg: 13
Tilmeldt: 13.08.2015 10:00:01

Re: Visum til DK fra filippinsk borger?

Indlæg af Ainos » 13.08.2015 10:19:02

Hej,

I can't write in Danish yet, so I am replying in English...

First of all, have you met your friend in person already? That is, have you visited her at least once in the Philippines prior to you inviting her to visit you in Denmark? If so, you will have to send her an invitation letter called "VU2" along with financial documentations, for example a bank statement from you to prove you can support her stay in Denmark. You can get this VU2 here: http://www.nyidanmark.dk/nr/rdonlyres/e ... n_visa.pdf

As for your friend, she will need to apply for a schengen visa at the Danish Embassy in the Philippines. Here is the link of the embassy website, as well as the required documentations she needs to submit: http://filippinerne.um.dk/en/travel-and ... hort-stay/

Hope this helps.

hegge
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13.08.2015 09:23:39

Re: Visum til DK fra filippinsk borger?

Indlæg af hegge » 13.08.2015 21:35:12


Tak for dit svar. Jeg har kigget der allerede men foretrækker at snakke med een der selv har prøvet. Bare for ikke at ende med at lave fejl der har betydning for det videre forløb

hegge
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13.08.2015 09:23:39

Re: Visum til DK fra filippinsk borger?

Indlæg af hegge » 13.08.2015 21:37:47

Thank you for your answer,

Do i really have to visit her first? Is it not possible just to invite her here as a tourist or something for some months?

Ainos
Indlæg: 13
Tilmeldt: 13.08.2015 10:00:01

Re: Visum til DK fra filippinsk borger?

Indlæg af Ainos » 14.08.2015 05:42:55

The Danish Embassy would likely refuse her a Schengen visa if she and her sponsor (you) have never met in person yet. It is a requirement that the sponsor and the applicant had met each other in person prior to applying a visa.

Alternatively, your friend can apply for a visa based on her capacity to finance her own trip. It means she has to present her own financial documentations to prove she could afford the trip. But if she has never travelled outside the Philippines and/or never had a visa from any other countries (to show her travel history) before, then it could also become a reason to deny her a Schengen visa.

Have en god dag!

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Visum til DK fra filippinsk borger?

Indlæg af fundiver199 » 15.08.2015 09:47:42

Ja det er en absolut forudsætning for visum til kærestebesøg, at man har et sædvanligt fysisk forhold og har mødtes inden for de sidste 12 måneder. Der gives under ingen omstændigheder visum til besøg hos internet "kærester".

Desuden er det uklogt at sende penge til visumansøgninger og billetter mm. til en, man aldrig har mødt i det virkelige liv. Risikoen for at blive "tørret" af en svindler er høj. Du skal tænke på, at prisen for en flybillet til Danmark svarer til adskillige månedslønninger for en ufaglært arbejder på Filippinerne. Desuden er arbejdsløsheden høj, og der er ingen A-kasse eller kontanthjælp men kun familien til at træde til.

Filippinerne er et dejligt land at rejse i, om du vil meget bedre kunne forstå din kæreste, hvis du har oplevet hendes land og kultur og været sammen med hende i hendes naturlige omgivelser.

Med hensyn til at blive ringet op, kan du under menupunktet "rådgivning" finde åbningstid og nummer på ÆUGs telefonrådgivning. Hvis du er medlem af ÆUG, kan du også udfylde kontaktformularen til rådgivningen og bestille en opringning.

Besvar