2x perioder på samme visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Chr. R.
Indlæg: 156
Tilmeldt: 02.02.2015 23:44:22

Re: 2x perioder på samme visum

Indlæg af Chr. R. » 03.06.2015 08:28:25

Har så også fået oplyst, at VFS Global nægter at modtage en visumansøgning hvor den officielle blanket anvendes - de bruger kun deres egne blanket :roll:

Også dette er ambassaden nu orienteret om.

Chr. R.
Indlæg: 156
Tilmeldt: 02.02.2015 23:44:22

Re: 2x perioder på samme visum

Indlæg af Chr. R. » 04.06.2015 08:12:04

Her mere end et døgn senere, har ambassaden end ikke sendt mig den bekræftelse for modtagelse af min mail som jeg har bedt om. Det er da godt nok op at bakke det her... :shock:

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: 2x perioder på samme visum

Indlæg af fundiver199 » 04.06.2015 09:00:11

Det er super godt, at du bider dig fast i bordkanten og dermed medvirker til at få ryddet op i det rod, der åbenbart er opstået, fordi visumsagsbehandlingen er overgået til nye aktører. Det kan på sigt komme mange andre dansk-filippinske par til gode.

Chr. R.
Indlæg: 156
Tilmeldt: 02.02.2015 23:44:22

Re: 2x perioder på samme visum

Indlæg af Chr. R. » 05.06.2015 07:38:46

Hvad dælen gør man, nu når ambassaden end ikke formår at reagerer på de fremsendte mails?

Jeg har skrevet til dem og gjort opmærksom på de uheldige forhold vedr. en igangværende visumansøgning, og derfor i første omgang bedt om en kvittering for modtagelse af min(e) mail(s), men intet har jeg hørt. Jeg aner jo ikke, om ambassaden nu har taget nogle noter til den aktuelle visumansøgning til brug når de når dertil, eller om de prøver at ignorere mine henvendelser :?

Ambassaden har nu haft 2 dage til at sende mig den ønskede beskæftigelse.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: 2x perioder på samme visum

Indlæg af skaanebo » 05.06.2015 08:39:25

Ring til dem i stedet for at spamme dem med e-mails. Og to dage er da ingen tid, hvis man er på skrift med det offentlige.

Chr. R.
Indlæg: 156
Tilmeldt: 02.02.2015 23:44:22

Re: 2x perioder på samme visum

Indlæg af Chr. R. » 05.06.2015 12:03:03

skaanebo skrev:Ring til dem i stedet for at spamme dem med e-mails. Og to dage er da ingen tid, hvis man er på skrift med det offentlige.
Nu føler jeg ikke jeg har spammet ambassaden med mail, men blot kontaktet dem pr mail når jeg indså hvad der er sket. Der er jo afleveret en visumansøgning, hvilket jo kan blive behandlet hurtigt, hvorfor det er vigtigt for mig/os, at gøre ambassaden opmærksom på de uregelmæssigheder der er sket pt. Gør jeg/vi det ikke, vil der alt andet blive behandlet en visumansøgning på et forkert grundlag. Set i det lys, har jeg i mailen anført at jeg ønsker en kvittering for modtagelsen, således jeg/vi får vished for ambassaden er opmærksom på vores kritik i forbindelse med deres behandling af visumansøgningen.

Det kan da ikke være rigtigt, at det skulle være nødvendigt at ringe til ambassaden for at få hul igennem, specielt ikke i dette tilfælde, hvor både jeg og fundiver199 tidligere har modtaget et uddybende svar samme dag vi havde fremsendt netop en mail.

Chr. R.
Indlæg: 156
Tilmeldt: 02.02.2015 23:44:22

Re: 2x perioder på samme visum

Indlæg af Chr. R. » 08.06.2015 14:01:26

Jeg har tidligt i morges været i telefonisk kontakt med ambassaden.

Utroligt servicemindet og meget interesseret i at få fulgt denne sag til dørs. Jeg skulle få en tilbagemelding en af de nærmeste dage, efter der bliver afholdt en møde med VFS Global i morgen.

Ambassaden var meget interesseret i at høre, om en "agent" havde været indblandet i sagen i forbindelse med indleveringen og udfyldelse af visum papierne, hvilket der tidligere har været problem med. Det var så ikke tilfældet her, og således oplyser jeg det blot her for at andre ikke går i den fælde.

Chr. R.
Indlæg: 156
Tilmeldt: 02.02.2015 23:44:22

Re: 2x perioder på samme visum

Indlæg af Chr. R. » 13.06.2015 11:20:22

Her kommer så afslutningen på sagen.

Jeg fik sendt ambassaden følgende informationer: fotos af den blanket der var udfyldt men afvist på visum kontoret, selve blanketten der var anvendt samt et link hvorfra blanketten var fundet. Visum kontoret fik tilsendt samme fotos af den udfyldte blanket de oprindeligt havde afvist.

Og så gik det ellers stærkt...

Samme dag blev visumansøgningen færdigbehandlet og sendt til ansøger (torsdag). I dag blev passet med visum afhentet af ejer, og det viste sig at indeholde et fint visum dækkende for 2 indrejser som oprindeligt ønsket :mrgreen:

For at undgå noget tilsvarende, kan man forsøge sig med den blanket som visa kontoret har liggende på deres hjemmeside, og altså afviger en smule fra den ellers eneste officielle blanket. Visa kontorets version findes her: http://www.vfsglobal.com/Denmark/Philip ... n_Form.pdf

Så det er muligt at opnå et visum med 2 indrejser, selvom det er første gang man ansøger om et visum, også selvom visum kontoret muligvis igen fejlagtigt oplyser det ikke er muligt.

Jeg/vi takker for den hjælp der er ydet i denne sag, for ellers havde vi helt sikkert ikke stået i dag med det visum vi nu gør :wink:

Besvar