Gæstebesøg - oplyse om vielse

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Chr. R.

Gæstebesøg - oplyse om vielse

Indlæg af Chr. R. » 17.02.2015 09:58:31

Hej

Senere på året kommer min ringforlovede kæreste her til landet for første gang, og skal i den forbindelse have et gæstevisum. Det er vores plan at blive borgerligt viet under besøget.

Mit spørgsmål går på, hvad jeg bør/skal oplyse ved punkt 4 "Information om besøget" i den invitation jeg skal give hende. Skal jeg ved underpunktet "Er der særlige omstændigheder eller begivenheder, der skal tages i betragtning vedbehandlingen af ansøgningen?" oplyse at vi planlægger at blive gift, eller er det noget som ikke har betydning for udstedelsen af hendes visum?

På forhånd tak for jeres svar :D

skaanebo

Re: Gæstebesøg - oplyse om vielse

Indlæg af skaanebo » 17.02.2015 10:06:16

Nej, det er irrelevant information, som i værste fald kan medføre, at medarbejderne bliver forvirrede og kommer til at give afslag på visum.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 17.02.2015 10:44:31

Mon ikke der tænkes på, at man f.eks. skal deltage i en nær slægtnings bryllup eller en anden begivenhed, hvor datoen ligger fast, således at det er ekstra vigtigt, at visum bliver udstedt før denne dato, da hele formålet med rejsen ellers falder bort?

Hvis I ikke har bestilt tid til en vielse allerede, gør dette sig ikke gældende for jer, og så er det en irrelevant information, at I planlægger at gifte jer.

Det er, som skaanebo skriver, generelt bedst IKKE at skrive noget om gifteplaner i en visumansøgning, da det kan gøre dem, der behandler ansøgningen, forvirrede og skabe tvivl og spørgsmål om, hvorvidt man har tænkt sig at rejse hjem igen, før visum udløber.

Chr. R.

Indlæg af Chr. R. » 17.02.2015 13:46:38

Tak for jeres svar :mrgreen:

Omvendt kunne jeg frygte, at ved at undlade oplysningen, så kunne det måske resultere i, at vi efterfølgende blev betragtet som værende uhæderlige, og dermed kunne få problemer når den efterfølgende Arbejds- og opholdstilladelse skal behandles - gys...

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 17.02.2015 14:14:35

Chr. R. skrev:"Er der særlige omstændigheder eller begivenheder, der skal tages i betragtning ved behandlingen af ansøgningen?"
Jeres gifteplaner skal IKKE tages i betragtning ved behandlingen af ansøgningen, og derfor har I selvfølgelig heller ikke pligt til at oplyse om dem.

Du vil vel heller ikke mene, at I bør oplyse, hvis I planlægger at besøge det Kongelige Teater eller dine forældre på Bornholm, og der er ingen forskel på de tre ting.

Besvar