Kan det passe

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lenada
Indlæg: 130
Tilmeldt: 04.10.2013 17:47:13

Kan det passe

Indlæg af Lenada » 04.12.2013 18:45:10

Endelig troede min mand og jeg, vi kunne indlevere ansøgning af visum (national-begrænset-d visum). Min mand har indrejseforbud, med indberetting i sis.

Men efter min mand mødte op på ambassaden, fik han ikke lov til at indlevere denne visum ansøgning, da de åbenbart sagde, at dette kun kan ansøges af folk der allerede før har været i Sverige. Kan det virkelig passe. Kan ikke se det står nogle steder. Min mand skulle derfor i stedet ansøge om et schengen visum, hvilket han så gjorde. Jeg er bare så frustreret og vred. PÅ migrationsverket hjemmeside, står der intet om det og ej heller har ambassaden sagt noget om dette, efter telefoniske samtaler!! Kan det virkelige passe, at vi ikke kan benytte retten til frie bevægelighed for familie medlemmer af eu-borgere?? http://www.migrationsverket.se/info/116_en.html


Skal lige siges, at indrejseforbuddet udløber til marts 2014. Kan det evt. have en indvirkning..altså at man evt. alligevel vælger at udstede schengenvisum. Her står det at: Decisions on visas

In the vast majority of cases, the mission abroad makes the decision. Sometimes it will make certain checks with the other Schengen countries. If the mission abroad is uncertain how to assess your application, the application may be sent on to the Migration Board in Sweden which will make the decision.
Most people who apply for a visa are successful. Your application may be rejected if the decision-making authority judges that you are unlikely to leave the Schengen zone after your visit and that the purpose of your visit is not as specified in your application. You may also be rejected if you are listed in the SIS computer system (Schengen Information System), where Member States register people who are not permitted to enter the Schengen zone. http://www.migrationsverket.se/info/137_en.html

Altså may be rejected. Altså ikke sikkert det bliver afvist eller?? Er bare så ked af det..
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Kan det passe

Indlæg af fundiver199 » 05.12.2013 15:07:58

Din mand skal, som ambassaden har vejledt ham om, udfylde det ganske almindelige skema til ansøgning om visum for højest 90 dage. Og så skal ambassaden nok selv finde ud af, at de er nødt til at gøre visum territorialt begrænset til Sverige. Han skal huske at udfylde rubrik 34 og 35 for derved at fortælle ambassaden, at ansøgningen hører under de særlige EU-regler.

Misforståelsen skyldes, at I har hæftet jer ved, at et langtidsvisum altid er territorialt begrænset. Men det er fordi, schengenreglerne ikke tillader andet. Så det afgørende for, om man skal udfylde den ene eller anden blanket, er ikke, om man ønsker den ene eller anden territoriale gyldighed. Det afgørende er alene, om man ønsker mere eller mindre end 90 dages ophold.

Det kunne jeg måske godt have fortalt dig i din anden tråd. Men jeg var selv i tvivl om, hvordan svenskerne administrerer disse langtidsvisa, da det jo ikke er noget, ÆUG-par normalt har grund til at søge om. Men efter hvad du her fortæller, er jeg ikke i tvivl længere.

Og nej der er ingen grund til nervøsitet. En visumansøgning, der hører under de særlige EU-regler, må kun afslås, hvis din mand er til fare for den offentlige sikkerhed, sundhed eller orden.

BBBSG
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23.02.2018 21:17:51

Re: Kan det passe

Indlæg af BBBSG » 01.03.2018 19:06:14

Lenada skrev:
04.12.2013 18:45:10
Endelig troede min mand og jeg, vi kunne indlevere ansøgning af visum (national-begrænset-d visum). Min mand har indrejseforbud, med indberetting i sis.

Men efter min mand mødte op på ambassaden, fik han ikke lov til at indlevere denne visum ansøgning, da de åbenbart sagde, at dette kun kan ansøges af folk der allerede før har været i Sverige. Kan det virkelig passe. Kan ikke se det står nogle steder. Min mand skulle derfor i stedet ansøge om et schengen visum, hvilket han så gjorde. Jeg er bare så frustreret og vred. PÅ migrationsverket hjemmeside, står der intet om det og ej heller har ambassaden sagt noget om dette, efter telefoniske samtaler!! Kan det virkelige passe, at vi ikke kan benytte retten til frie bevægelighed for familie medlemmer af eu-borgere?? http://www.migrationsverket.se/info/116_en.html


Skal lige siges, at indrejseforbuddet udløber til marts 2014. Kan det evt. have en indvirkning..altså at man evt. alligevel vælger at udstede schengenvisum. Her står det at: Decisions on visas

In the vast majority of cases, the mission abroad makes the decision. Sometimes it will make certain checks with the other Schengen countries. If the mission abroad is uncertain how to assess your application, the application may be sent on to the Migration Board in Sweden which will make the decision.
Most people who apply for a visa are successful. Your application may be rejected if the decision-making authority judges that you are unlikely to leave the Schengen zone after your visit and that the purpose of your visit is not as specified in your application. You may also be rejected if you are listed in the SIS computer system (Schengen Information System), where Member States register people who are not permitted to enter the Schengen zone. http://www.migrationsverket.se/info/137_en.html

Altså may be rejected. Altså ikke sikkert det bliver afvist eller?? Er bare så ked af det..
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:


Hej, må jeg spørge hvordan det er gået med jer?

Jeg står med en mand, som nok også får indrejseforbud og karantæne fra Schengen, så jeg er meget nysgerrig på hvordan det min er gået for andre i lignende situation?

Besvar