Hjælp, jeg er forelsket i en uden visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Manila
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28.02.2008 00:24:33

Hjælp, jeg er forelsket i en uden visum

Indlæg af Manila » 28.02.2008 02:23:51

Min kæreste bor i frankrig, men har ingen arbejdstilladelse eller visum
i landet. Vi er vildt forelsket i hinanden og vil meget gerne leve sammen
i Danmark. Men hvordan vi kan være sammen er et stort spørgsmål.

Jeg er dansk statsborger, som har boet i dk i mere end 30 år,har fast arbejde og en bolig med 3 værelse.
Hun er 42 år og har boet i paris i mere end 5 år. Hun bor og arbejder hos en familie som har 2 børn,som
hun passer. Hun har selv to børn i Filippinerne. Hendes børn er begge igang med en uddannelse og er
afhænge af deres moders økonomiske støtte.

Vi ser 2 løsninger på vores problem.

løsning 1:
Vi begge i Filippinerne og gifter os ....derefter søger vi om familiesammenføring....
Problemet er.....behandlingstiden for familiesammenføring kan tage langt tid.
Hun har ingen indkomst i filippinerne og kan derfor heller ikke støtte hendes børns uddannelse.

Løsning 2:

vi gifter os Frankrig.........hvis det er muligt.
søger om familiesammenføring i den danske ambasade i paris. hvis det er muligt

spørgsmål:

hvad vil det betyde for vores ansøgning om familiesammenføring....når nu hun har boet i
et schengen-land uden visum.

Det økonomiske problem kan blive et meget stort problem, hvis behandlingstiden for ansøgning tage langt tid.
Har i en kommentar til hvad der er bedst for os.
Manilaboy

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Indlæg af skaanebo » 29.02.2008 08:03:52

Når hun har opholdt sig illegalt inden for Schengen vil hun i hvert fald ikke kunne opnå visum igen.

Om I vil kunne indgå ægteskab i Frankrig afhænger af, hvordan reglerne er skruet sammen i Frankrig.

Det sikreste vil være at indgå ægteskab i Filippinerne. Og ja, det tager noget tid.

Besvar