Besøgsvisum og Bankgaranti?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Vik&Liz
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03.07.2007 11:30:21

Besøgsvisum og Bankgaranti?

Indlæg af Vik&Liz » 04.02.2008 18:41:10

Hej alle,

Jeg og min kæreste har bestemt os for at søge om besøgsvisum til ham. Han har aldrig været her i DK før, og hvis jeg har forstået korrekt så skal der stilles en bankgaranti, når det nu er første gang, ikk?

Hvis han så også kommer for anden gang, så skal der ikke stilles bank garanti, eller?

Hvis vi gifter os så skal der heller ikke stilles bankgaranti, hverken første gang eller anden, tredje gang, ikk sandt?

Har nemlig hørt, at hvis ens kæreste har fået visum og der skal stilles en bankgaranti, hvis man gifter sig, mens kæresten er på besøgsvisum, så går bankgarantien til US, ikk?

Jeg er meget i tvivl, hvordan og hvorledes, da man hører så meget forskelligt...Håber I kan hjælpe.

Vik&Liz
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03.07.2007 11:30:21

Indlæg af Vik&Liz » 04.02.2008 18:55:08

Hej igen

Jeg tænkte lige på, hvis min kæreste nu får visum til DK lad os sige fra 1.Marts til 1. April(en måned). Kan han efter han er vendt hjem til sit land, søge igen om visum til DK for perioden 1. Juni til 1. juli. Har hørt noget om at på en periode af 180 dage, må en udlændinge gerne besøge DK op til 90 dg.
er det forstået korrekt af mig?

Håber I kan hjælpe. :-)

smukkemolly51
Indlæg: 199
Tilmeldt: 26.08.2007 09:29:16

Indlæg af smukkemolly51 » 04.02.2008 19:25:27

Hejsa Vik&Liz

Jeg skal svare så godt jeg kan..
Jeg mener ligegyldig om din kæreste, kommer 1-2-3-....... gange, så skal du hver gang stille en bankgaranti.

Som du selv skriver, skal i ikke stille den, hvis i er gift. Da der ikke stilles bankgaranti til ægtefæller.

Det med hans besøgsvisum.. Han må max være i Danmark i 90 dage og ikke tre måneder, som mange tror. Den første dag gælder fra den første dato i har sat på invitationen.. Når de 90 dage er brugt. Skal der gå et ½ år, før han igen kan få visum

Vedrørende om i bliver gift på hans turistvisum og hvor du skriver om pengene så ryger til us. Det gør de, hvis han ikke rejser hjem som planlagt i følge hans turistvisum. Hvis i feks har tænkt jer at søge om fs. Så tager us pengene.

Håber det hjalp lidt
/Louise

matildeudenh
Indlæg: 173
Tilmeldt: 19.12.2007 21:57:11

Indlæg af matildeudenh » 04.02.2008 20:09:25

Bankgarantien stiller du som sikkerhed for at han ikke vil tage ophold i Danmark (eller andre steder i Schengen, så vidt jeg har forstået)

Derforkan I godt gifte jer, menladvære med at søge om familiesammenføring, da det jo er et ønske om ophld, og pengene så er tabt, og du skal stille en ny garanti. Når I så er gift skal garantien ikke stilles, næste gang der søges visum.

Jeg er ikke sikker mht. om de vil have en bankgaranti andenog tredje gang man søger, men det kan du evt. spørge dem om.

Hvis du er heldig er din kæreste fra et land i turistladengruppen, http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm

der kræves ikke bankgaranti.

Held og lykke!

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 04.02.2008 23:53:51

hej

de 90 dage på 1. visum kan I vælge at bruge som i lyster ...

Er I kærester skal du stille bankgarantien og søger I FS mister I den. Rejser han tilbage og du får garantien tilbage kan han på ny søge om et nyt visum og fordi I overholdt alle reglerne første gang kan han gå et nyt gratis 2. visum som din kæreste.

Er I gift skal du ikke stille bankgaranti for din ægtesfælles visum.

Besvar