skal man eller skal man ikke . Visum -første møde

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

jerry
Indlæg: 583
Tilmeldt: 01.07.2007 16:58:43
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hej igen

Indlæg af jerry » 02.02.2008 19:54:35

Altsaa ved at de gange vi har været paa ambassaden og hente min mands visum saa har de sagat at han skulle kunne frenvise x antal euro i lıufthavnen. Förste gang var han her i 21 dage og skulle kunne fremvise 1400 euro. Jeg ringede og spurgte ambassaden om de samme ting som du har nævnt, men de sagde at han skulle kunne vise at han kunne forsörge sig seiv, for hvad nu hvis vi blev uvenner og han saa ikk var hos mig under resten af opholdet, og at der var mange som lavede et proforma forhold og saa snart hans visum var givet, saa kendte vi ikk hinanden mere. Men for at i er paa den sikre side, saa pröv at ring og spörg ambassaden i Syrien der behandler din kærestes sag, eller lufthavnen herhjemme hvor hun skal ankomme til. For skulle de finde paa at tjekke i lufthavnen, ville det være surt hvis hun ikk havde dem. Jeg havde ogsaa skrevet i min invitation at jeg ville staa for det hele naar han kom og han skulle bo hos mig og selv efter at vi er blevet gift, saa skal han stadig fremvise pengene. Men hvis du har mulighed for at rejse ned og hente din kæreste saa i kan rejse til dk sammen saa er det sjældent de tjekker. Jeg bor i Tyrkiet, saa vi har fulgtes hjem hver gang og de har aldrig stoppet min mand, men har oplevet 1 gang at de stoppede dem der rejste til dk alene förste gang fra vores fly. Det er ikk for at skræmme dig, men vil bare pröve at fortælle hvad i kan risikere og det ville være saa ærgeligt hvis man har været klar over de ting, men ikk har gjort noget ved det. Men igen, det er slet ikk sikkert at de tjekker. Pöj pöj med det hele

Pigen
Indlæg: 70
Tilmeldt: 16.08.2007 12:51:49
Geografisk sted: Denmark, Sønderjylland

Indlæg af Pigen » 02.02.2008 21:06:48

1400 € er jo mange penge sådan lige pludseligt. Og jo kan godt se at det måske er en god ide man har nogle penge med. Så må vi jo finde ud af noget.

jerry
Indlæg: 583
Tilmeldt: 01.07.2007 16:58:43
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hej igen

Indlæg af jerry » 03.02.2008 08:40:37

ja jeg synes heller ikk det hænger sammen med at han skulle kunne fremvise 1400 euro for 21 dage og saa 2000 for 90 dage :shock: Er ikk saa skarp til hovedregning...meeeeeeen med ganske almindelig logik kan jeg da godt se at det ikk helt hænger sammen, saa derfor gör jer selv den tjeneste at kontakt ambassaden i Syrien og uls eller lufthavnen. Ved at min veninde gjorde sidstnævnte. Vi gjorde saa det at jeg havde pengene paa mig til vi sad i flyveren, da de har en tendens til at være en anelse korrupte i Tyrkiet og vi ville ikk risikere at miste pengene inden vi var ankommet til DK :D fordi de kunne blive fristet i Antalya lufthavn hvis de saa pengene hos min mand.

ProudLeb
Indlæg: 149
Tilmeldt: 25.11.2007 13:03:37

Visum

Indlæg af ProudLeb » 03.02.2008 09:47:40

Hej!

Pigen... hvordan gik mødet den 29/1 ?

Jeg skal til sommer søge Visum til min kone.. jeg regner med at skulle igennem den samme process som du er i gang med.

forskellen er vel at jeg er gift.. men en anden ting er ...ved nogen af jer ved om alder spiller en rolle, når der skal søges visum ? ... min kone bliver 18. den 20/8.. men jeg sender hende en invitation lige inden tager til libanon, som bliver 4/7.. så den kan komme i process og da jeg skal derned i 3 måneder så håber meget på at vi sammen kan tage tilbage til dk.

Jeg kan se der er en del ting som PIgen skal i gennem... som man ikke skal som når man er gift.. en lille fordel.

Pigen skrev du at din kærste, havde noge arbejde hun skulle tilbage til i libanon eller havde du stempel o underskrift fra arbejdsgiver ?

Min kone er fædig med Gym til sommer, vi skrive hende ind på UNI.. er der nogen som ved om det er nok at skrive at hun starter på UNi og så skrive starts dato ? .. eller skal der flere og tydeligere EVIDENCE på bordet?

ProudLeb
Indlæg: 149
Tilmeldt: 25.11.2007 13:03:37

Visum spørgeskema

Indlæg af ProudLeb » 03.02.2008 10:06:36

Hej Pigen.

Sendte UT et spørgeskema til dig her i dk *?..
Vil det sige at jeg ikke kan rejse til libanon før jeg har udfyldt et spørgeskema .. ? hva står der egenligt i det spørgeskema ?

Nogen der ved om man kan få det spørgeskema mens man er i libanon , eller pr mail ?

Lige da jeg troede at nu er jeg ved at have det hele og har forberedt mig, dukker sådan noget op!

Pigen
Indlæg: 70
Tilmeldt: 16.08.2007 12:51:49
Geografisk sted: Denmark, Sønderjylland

Indlæg af Pigen » 03.02.2008 10:06:37

jeg troede det skulle være et møde men hun skulle bare aflevere papirerne ved skranken, hvor de så tjekkede dem igennem sammen.

Og vi er jo hhv. 22 og 24. tror ikke alderen betyder noget når det er visum bortset fra at hun måske ikke er myndig under 18 og skal have forældrenes tilladelse og underskrift måske.

Min kæreste arbejder og går på uni. Og vi fik lidt travlt til sidst med at skaffe papirer på det. Hun fik et papir fra sin arbejdsgiver på hvor længe hun havde været der og hvad hun lavede og så et stempel. Måske skulle der have været en bekræftelse også på at hun kunne vende tilbage og måske også at hun havde fået så og så mange fridage. Det punkt er vi lidt nervøse for.
Uni nåede hun ikke at få et papir med. Men i de udfyldte skemaer har vi skrevet hvad hun laver. og at hun har 1 år tilbage før hun er færdiguddannet.
Men til gengæld skal hun også kun være her i 2 uger, netop på grund af skole og arbejde. Håber de ser på det.


Vi fulgte ellers denne her lille guide som jeg fik herinde.
Følgende bilag skal vedlægges en ansøgning om schengen besøgsvisum:
 Udfyldt og underskrevet visumansøgningsskema. Ansøgningsskemaet skal udfyldes, således at alle spørgsmål er besvaret præcist og udfyldende. Ansøgers telefonnummer skal fremgå;
 2 vellignende farvefoto af ny oprindelse i pas format (35 mm. x 45 mm.);
 Bemærk! Ansøger skal medbringe et gyldigt nationalitetspas eller anden gyldig rejselegitimation. Passet skal være gyldigt 3 måneder udover den ønksede gyldighed af visum;
 Bemærk! En skriftlig invitation underskrevet af referencen i Danmark og legaliseret af dansk notarius publicus. Et eksemplar bedes af referencen sendt pr. fax direkte til den pågældende repræsentation, hvortil ansøgning indgives. Endvidere skal ansøger medbringe den originale invitation til repræsentationen ved det personlige fremmøde;
 Erklæring fra ansøgers arbejdsgiver, der angiver længden af opholdet samt garanti
for, at ansøger kan vende tilbage til sit job efter endt ophold i Danmark;

Af den skriftlige invitation skal fremgå følgende oplysninger:
 Reference og ansøgers fulde navn samt hvilken relation, der eksisterer mellem disse. Endvidere kan eventuelt udlændingenummer med fordel oplyses;
 I hvilken periode reference ønsker besøg af ansøger;
 Garanti for at reference om nødvendigt vil kunne afholde alle rejseomkostninger samt andre omkostninger i forbindelse med ansøgers ophold i Danmark. Såfremt reference ikke skriftligt bekræfter en sådan garanti skal ansøger medbringe en bankudskrift, som bevidner, at ansøger har råd til at betale alle omkostninger i forbindelse med opholdet;
Det er nemmere når man er gift for så skal man ikke stille bankgaranti og man kan nemmere bevise sit forhold til hinanden.

ProudLeb
Indlæg: 149
Tilmeldt: 25.11.2007 13:03:37

Visum

Indlæg af ProudLeb » 03.02.2008 10:24:29

Hej!

Tak for hjælpen.. der står at min kone skal have /medbringe den originale invitation. hvordan er det så lige hun få den ?
med Post.. ? det kan tage måneder før det når frem , med mindre man kender nogen som lige skal til libanon.

Ok så hvis min kone får Visum føste gang på at vi skriver hun skal tilbage til UNI, og at vi så viserdokumentation på det... bliver det nok svært for hende at få visum anden gang på samme grund.. med mindre at vi laver ansønings visum til 2-3 uger. (ferie). Så er det ikke andet for at tager til sverige og søger om FS. det betyder self at jeg i forvejen har arbejdet i sverige i 3 måneder og kan finde en bolig.

Det mener jeg vist at man kan. nu ved jeg ikke om du og din kærste er tænkt jer at flytte sammen på længee sigt, men jeg tror det er sådan noget vi skal op i.

En anden ting er... Libanon er jo også lidt kurrupt, man kan i mange tilfælde betale sig frem til de nødvendige papir. Ikke Sandt ?

Pigen
Indlæg: 70
Tilmeldt: 16.08.2007 12:51:49
Geografisk sted: Denmark, Sønderjylland

Indlæg af Pigen » 03.02.2008 10:31:25

korrupt er det lidt jo. Men det skulle jo ikke være så svært at få fat i papirer fra arbejde/uni når man nu er der.

Vi regner også med at skulle bo sammen. Men i denne her omgang er det kun besøg. Ellers bruger vi også sverigesløsningen hvis vi ikke kan få dispensation for de danske regler på grund af at jeg i forvejen har et barn der "måske" skal til at begynde at se sin anden forældre.

Hvis du skal have en familiesammenføring med din kone efter mens hun er på besøg skal du nok lige læse om hvordan det foregår her i dk. Det er jo det med 24-regelen bankgaranti osv.

Og det er her at sverigesløsningen kan bruges som alternativ når man ikke kan komme igennem via det danske system.

ProudLeb
Indlæg: 149
Tilmeldt: 25.11.2007 13:03:37

Visum

Indlæg af ProudLeb » 03.02.2008 11:53:54

Well Tak for hjælpen

Og held og lykke selv.

Miss Fighter
Indlæg: 80
Tilmeldt: 04.02.2008 18:32:58

Indlæg af Miss Fighter » 04.02.2008 18:50:12

Hej

Jeg har altid troet, man skulle udfylde et skema nede hos politiet som eksempel på invitationsbrev, skal man måske ikke?

Jeg skal igang med noget lignende til min kæreste, vil det sige, jeg selv kan skrive et på computer og skrive under, dernæst sende med post over til kæresten, eller?

keff
Indlæg: 497
Tilmeldt: 27.07.2007 20:04:42

Re: Visum

Indlæg af keff » 04.02.2008 21:16:46

ProudLeb skrev:Hej!

Tak for hjælpen.. der står at min kone skal have /medbringe den originale invitation. hvordan er det så lige hun få den ?
med Post.. ? det kan tage måneder før det når frem , med mindre man kender nogen som lige skal til libanon.
Min kone har lige modtaget mit brev. Jeg ringede til post dk og spurgte hvor lang tid det ville tage for det at komme til Ghana. 4 dage sagde de og det tog nøjagtig 8 dage... Jeg skrev min kones tlf nr på konvelutten men hun gik op på postkontoret og hentede det selv inden de nåede at ringe..

Keff

keff
Indlæg: 497
Tilmeldt: 27.07.2007 20:04:42

Indlæg af keff » 04.02.2008 21:27:57

Miss Fighter skrev:Hej

Jeg har altid troet, man skulle udfylde et skema nede hos politiet som eksempel på invitationsbrev, skal man måske ikke?

Jeg skal igang med noget lignende til min kæreste, vil det sige, jeg selv kan skrive et på computer og skrive under, dernæst sende med post over til kæresten, eller?
Ja send kæresten invitationen og fax selv også,så er der dobbelt-check..
Jeg har ikke hørt om noget med politiet
Keff

ProudLeb
Indlæg: 149
Tilmeldt: 25.11.2007 13:03:37

Indlæg af ProudLeb » 04.02.2008 22:00:25

Jeg regner med at tage min invitation med ned til min kone, når jeg rejser derned til Sommer.

jeg rejser til libanon til juli min kone fyler 18, til august. er der nogen som ved om det vil være bedst med at vente til hun bliver 18 eller ville det være ligemeget... jeg ved jo ikke om de på abassadden kan se at hun fylder 18 måneden efter.

nu ved jeg at alderen i fohold til visum ikke har det store... men derfor kan de jo godt syntes at hun er for ung eller de mistænker tvangsægteskan og spolere det hele for os ?P

Hva siger i herinde ?

Besvar