PhD-projekt om familiesammenføring og medborgerskab

Her kan du som journalist, studerende el.lign. søge efter medlemmer som vil deltage i undersøgelser, artikler, programmer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

PhD-projekt om familiesammenføring og medborgerskab

Indlæg af fundiver199 » 27.04.2011 06:15:59

Ægteskab Uden Grænser har modtaget nedenstående henvendelse fra PhD studerende Rikke Wagner og opfordrer alle, som bor i Sverige med deres ægtefælle, til at deltage i undersøgelsen.

Mvh. fundiver199

PhD-projekt om familiesammenføring og medborgerskab

Jeg er i gang med et PhD-projekt om familiesammenføring og medborgerskab. I den forbindelse søger jeg personer, som er flyttet til Sverige på grund af de stramme danske regler for familiesammenføring og har lyst til at fortælle om deres erfaringer.

Jeg er særligt interesseret i, hvordan processen blev oplevet. Hvilke overvejelser lå bag? Hvordan blev flytningen grebet an? Hvilke regler blev benyttet? Har debatten om EU-reglerne haft betydning? Hvilke tanker har flytningen rejst om tilhørsforhold, rettigheder og pligter?

Hvis du er interesseret i at medvirke eller høre nærmere om undersøgelsen, er du meget velkommen til at kontakte mig. Deltagere er garanteret fuld anonymitet

Med venlig hilsen


Rikke Wagner
PhD-studerende
Department of Government, London School of Economics and Political Science, London
r.wagner@lse.ac.uk
Tlf.: 00449477886915
Tlf.: 004521756759

Besvar