Sammenlignelige regler ml. Sverige og DK?

Her kan du som journalist, studerende el.lign. søge efter medlemmer som vil deltage i undersøgelser, artikler, programmer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Engelbreth
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14.12.2010 18:21:48

Sammenlignelige regler ml. Sverige og DK?

Indlæg af Engelbreth » 14.12.2010 18:26:48

Er der nogen i foreningen, som er bekendt med en punkt-for-punkt-sammenlignelig analyse/opstilling af hovedelementerne i svensk og dansk udlændingepolitik (asyl, opholdstilladelse, statsborgerskab m.v.)? Jeg ville være meget taknemmelig for en henvisning (link, artikel), som er nogenlunde ajourført, og hvor de to landes forskellige krav til familiesammenføring og regler om asyl m.m.fremgår - er det noget, du tilfældigvis kunne hjælpe med (eller kender nogen, jeg kunne kontakte om)?

Bedste hilsner
Rune Engelbreth Larsen

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Sammenlignelige regler ml. Sverige og DK?

Indlæg af skaanebo » 14.12.2010 18:40:15

Du finder de svenske regler på www.migrationsverket.se og så er det jo forholdsvis let at sammenligne danske og svenske regler med hinanden. De svenske er slet ikke så komplicerede som de danske.

Engelbreth
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14.12.2010 18:21:48

Re: Sammenlignelige regler ml. Sverige og DK?

Indlæg af Engelbreth » 14.12.2010 18:55:36

skaanebo skrev:Du finder de svenske regler på http://www.migrationsverket.se og så er det jo forholdsvis let at sammenligne danske og svenske regler med hinanden. De svenske er slet ikke så komplicerede som de danske.
Mange tak. Hvis der er medlemmer, som har foretaget research i forvejen (eller kender nogen, der har), eller som har mulighed for at hjælpe mig i min tidsnød, vil jeg være yderligere taknemmelig: Hvad jeg især har brug for, er en enkel opstilling af svenske krav og kriterier for asyl, permanent opholdstilladelse, statsborgerskab og familiesammenføring - gerne modstillet danske krav.

Bedste hilsner
Rune Engelbreth Larsen

Besvar