kandidatafhandling om medborgerskab

Her kan du som journalist, studerende el.lign. søge efter medlemmer som vil deltage i undersøgelser, artikler, programmer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
annechristiansen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16.07.2009 12:19:49

kandidatafhandling om medborgerskab

Indlæg af annechristiansen » 16.07.2009 13:08:55

Hej.

Jeg er studerende ved Danmarks pædagogiske universitet, hvor jeg læser pædagogisk sociologi. Jeg er igang med mit speciale der omhandler en undersøgelse af tyrkiske indvandreres medborgerskab i Danmark.

I den forbindelse har jeg fokus på det sociale aspekt af medborgerskabet - dvs. at jeg har fokus på tyrkeres identitetsdannelse og i den forbindelse på hvorvidt de oplever sig selv som medborger i det danske samfund.

Dertil har jeg brug for nogle at interviewe, og det er her at jeg håber på lidt hjælp herfra.

Jeg skal bruge 4 mænd og 4 kvinder, der alle er blevet familiesammenført efter 1998 og som minimum har været i Danmark 5 år.

Yderligere skal to af mændene/kvinderne være på arbejdsmarkedet og de resterende to mænd/kvinder udføre frivilligt arbejde i en etnisk tyrkisk forening.

Jeg håber at Der er nogen herinde der kunne tænke sig at deltage i denne undersøgelse, eller måske kender nogen der har lyst, eller om ikke andet kan være mig behjælpelig med navne og tlf nr på nogen etniske tyrkiske foreninger jeg kan tage kontakt til.

Det skal hertil nævnes at interviewene forventes at tage max 20-30 min.

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe og på forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen Anne Christiansen.

mail: a_clausen77@hotmail.com

Besvar