Par søges til dokumentarfilm!

Her kan du som journalist, studerende el.lign. søge efter medlemmer som vil deltage i undersøgelser, artikler, programmer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
amandaappel
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25.09.2012 13:00:28

Par søges til dokumentarfilm!

Indlæg af amandaappel » 25.09.2012 13:23:40

Jeg er film- og medievidenskabsstuderende på Københavns Universitet og er i gang med mit bachelorprojekt. I den anledning søger jeg par som vil medvirke i en dokumentarfilm omkring global kærlighed.
Baggrunden for projektet er en oplevelse af at familiesammenføringsdebatten indtil videre mest bliver fremstillet i audiovisuelle medier som nyhedsindslag eller i debatprogrammer. Det er et opgør mod denne diskurs der er udgangspunkt for idéen og konceptet omkring dokumentarfilmen. Jeg ønsker at give et indblik i parrenes liv og hverdag og det system de befinder sig i. Fremstillingen skal være enkel og rammende, samt personlig og dermed forskellig fra de gængse mediefremstillinger af emnet.
Der er behov for formidling af et uigennemsigtigt emne, hvor fokus ikke bliver en nøgtern journalistisk skildring af systemet, men snarere et mere personligt portræt som skildrer ikke politikere/jurister m.m. men kun fokuserer på de personer hvis familieforhold / parforhold er i klemme og de konsekvenser det får for deres videre liv.
Interesserede par kan skrive til mig direkte pr. mail: amandaappel@gmail.com.

De bedste hilsener
Amanda Appel

Besvar