Familiesammenføring af barn

Her kan du skrive om / søge information om, hvordan I får sammenbragte børn med til Danmark, når børnene ikke er danske statsborgere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ayaovi
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14.04.2020 19:08:25

Familiesammenføring af barn

Indlæg af Ayaovi » 14.04.2020 21:48:44

Min mand fik opholdstilladelse i marts måned i år. Han kommer fra et land uden for Europa. Han har en datter på 8 år, som han ønsker hertil. Hvordan er mulighederne? Moderen forsvandt, da barnet var 1 år. Datteren har siden boet hos min mands søster, som hun betragter som sin mor. Min mand har i årene været sammen med datteren i weekenderne. De sidste 2 år har min mand boet samme sted som datteren og søsteren. Min mand har de sidste 3 år været i Danmark på visum i ca. 12 måneder. Han har nu opholdt sig her i Danmark siden september 2019. Barnets biologiske mor (hvis opholdssted er ukendt) har ifølge skilsmissepapirerne ret til samkvem med datteren.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring af barn

Indlæg af mh1 » 14.07.2020 21:12:56

I starter med at læse her:
https://www.nyidanmark.dk/da/Du-vil-ans ... øring/Barn

Det vil være lettest i første omgang at søge om besøgsvisum til barnet, og søge om familiesammenføring når hun er kommet til Danmark.

Hvis barnets mor ikke har benyttet sig af samværsretten, kan denne formodentlig ophæves når barnet har fået bopæl i DK.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar