Familiesammenføring ved delt omsorg for børn hos udlændingen og hendes ex

Her kan du skrive om / søge information om, hvordan I får sammenbragte børn med til Danmark, når børnene ikke er danske statsborgere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hamsternator
Indlæg: 9
Tilmeldt: 05.10.2008 05:02:25

Familiesammenføring ved delt omsorg for børn hos udlændingen og hendes ex

Indlæg af hamsternator » 21.05.2015 11:42:37

Hej forum

Jeg er stødt på, at Udlændingestyrelsen ikke mener, de kan godkende FS hvis der er delt forældremyndighed for børnene mellem udlændingen og dennes ex, hvilket gør sig gældende i min (kommende) sag.

Jeg spurgte om man kunne få ex'en til at underskrive en erklæring om, at vedkommende er indforstået med, at børnene ansøger (sammen med deres mor), men det mente sagsbehandleren ikke ville være nok.

Det virker helt absurd på mig - nogen der har erfaringer eller viden på området?

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Familiesammenføring ved delt omsorg for børn hos udlændingen og hendes ex

Indlæg af fundiver199 » 22.05.2015 05:55:24

Nej den information lyder ikke rigtig. Så bare se at få søgt og få en skiftlig afgørelse med begrundelse, henvisning til lovgrundlag og klagevejledning, hvis afgørelsen ikke er fuldt medhold.

Nordfyn
Indlæg: 38
Tilmeldt: 01.07.2012 14:09:48

Re: Familiesammenføring ved delt omsorg for børn hos udlændingen og hendes ex

Indlæg af Nordfyn » 24.05.2015 13:08:42

Det kan ikke være rigtig info. Vi havde ikke lignende problemer men havde også en dom fra hendes hjemland der sagde barnet skulle bo hos moderen efter de blev skilt og ex lavede et dokument der gav lov til at barnet fulgte med moderen til Danmark. Derfor kunne de nok nemmere få visum og blive familiesammenført. Det kan jo ikke være rigtigt man er bundet til ens hjemland fordi en ex skal have samkvem. Den der har barnet boende har vel ret til at flytte hvorhen man vil og gifte sig igen.
Du skriver ikke meget om din situation. Omsorg for barnet har man begge altid.
Forældre myndighed kan være fælles eller delt, og bopæls hos en forældre er sikkert kun hos den ene forældre der har delt eller fuld forældre myndighed.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Familiesammenføring ved delt omsorg for børn hos udlændingen og hendes ex

Indlæg af fundiver199 » 25.05.2015 08:29:25

Nordfyn skrev:Det kan jo ikke være rigtigt man er bundet til ens hjemland fordi en ex skal have samkvem.
Hvis ens ex insisterer på at bevare samkvemmet: Jo. Eller man må i den situation lade sit barn blive tilbage i hjemlandet og bo hos sin ex, så man selv giver afkald på samvær med barnet.

Men selvfølgelig kan den ene forældre give sit skriftlige samtykke til, at den anden forældre tager barnet med sig til et andet land. Forældrene bestemmer i fællesskab, hvor barnet skal bo, indtil barnet bliver myndigt.

Besvar