Tidsforløb fra godkendelse til visa bliver givet

Her kan du skrive om / søge information om, hvordan I får sammenbragte børn med til Danmark, når børnene ikke er danske statsborgere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MojoDk
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21.03.2015 02:50:40

Tidsforløb fra godkendelse til visa bliver givet

Indlæg af MojoDk » 17.04.2015 17:53:54

Min kone fik 26 marts godkendt familiesammenføring med sine 3 børn.
Dette var selvfølgelig en glædelig nyhed og vi var alle glade.

Mosteren, som børnene pt. bor hos i Uganda mødte op på ambassaden, med drevet jeg havde mailet til hende. Hun fik af vide at hun skulle vente til det officielle brev dukkede op.
Dette brev kom frem tirsdagen efter påske, og børnenes pas blev indleveret med henblik at visa skal sættes i.
Moster fik at vide først at det ville gå hurtigt for dette, men alt er jo relativt. For nu er situationen den, at så snart hun eller vi tager kontakt til ambassaden får vi besked om at vente...

Nu er der jo ikke gået særlig lang tid, men for min kone er ventetiden hård, og usikkerheden om hvornår hun har mulighed for at gense sine børn ulidelig for hende.

Det som jeg her søger information om er, om der er nogen der har bekendskab med sagsbehandlingstiden fra godkendelsen og indtil der bliver givet visa i passet?

Nu blev vi gift i Uganda, så hvordan tingene hænger sammen dernede, med at vil man have ting ordnet så koster det ekstra, men på en norsk ambassade står jeg uforstående, såfremt det er sådan det hænger sammen???

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Tidsforløb fra godkendelse til visa bliver givet

Indlæg af fundiver199 » 13.05.2015 07:26:58

Har børnene fået de nødvendige visum-stickers nu? Man kan næppe sige noget generelt om ventetider. Det er lidt lige som at spørge, hvad ventetiden er i kassekøen i Netto eller Fakta.

Besvar