3 måneders fristen

Her kan du skrive om / søge information om, hvordan I får sammenbragte børn med til Danmark, når børnene ikke er danske statsborgere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lul
Indlæg: 34
Tilmeldt: 22.07.2012 13:37:01

3 måneders fristen

Indlæg af Lul » 07.08.2022 20:43:09

Goodag,


min mand og jeg er interesserede I at få min mands søn til Danmark og bo hos os. Sønnen er 14 år.
Min mand har haft midlertidig opholdstilladelse siden 2014 (med forlængelse to gange), og kan nu søge om permanent opholdstilladelse.

Vores spørgsmål er, om 3-månedersfristen gælder når min mand får permanent opholdstilladelse, eller var det kun en mulighed tilbage i 2014?

og et andet spørgsmål: kan vi se bort fra denne 3-månedersfrist, da min mand og jeg har en datter, der er født her i DK?
  • "din forælder i Danmark har hjemmeboende mindreårige børn med selvstændig tilknytning til Danmark eller har samvær med mindreårige særbørn,
    din forælders ægtefælle har samvær med mindreårige særbørn, som bor i Danmark"

og har vi overhovedet en chance for at få ham hertil? Sønnen har en mor, der bor i hjemlandet. De har delt forældremyndighed, men hun vil gerne skrive under på at han må bo her.

Besvar