Jeg har brug for noget information om skilsmisse

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
christina100
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20.02.2012 22:09:06

Jeg har brug for noget information om skilsmisse

Indlæg af christina100 » 20.02.2012 22:18:38

Hej,
Jeg er blevet seperaret fra min exsmand i snart et år. Jeg har afleveret ansøgning til Statsforvaltning som vil så kontaker min eksmand. Min bekymringer er at hvad så hvis han ikke skriver under skilsmisser papir , og gemmer sig så ingen kan få fat i ham... så kan jo sagen tager længere tid .
Kan i give mig råd at hvordan jeg kan blive skilt så hurtigt som muligt??

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Jeg har brug for noget information om skilsmisse

Indlæg af mh1 » 21.02.2012 07:52:32

Den eneste rigtig hurtige måde at blive skilt på er, at din fraseparerede ægtefælle medunderskriver anmodningen om skilsmisse.

Om du vil kunne blive skilt, selv om din ægtefælle ikke skriver under, afhænger at, hvilke betingelser der var for separationen. Du kan læse på separationsbevillingen, hvad der blev aftalt/bestemt.

"Hvis den ene ægtefælle ikke protesterer eller ikke reagerer på det brev, som Statsforvaltningen sender ud, kan vi lave en bevilling om skilsmisse, hvis I har aftalt, at aftalen om ægtefællebidrag fortsat skal gælde efter skilsmissen."
Dette kan du læse her:
http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=6364

Din ægtefælle skal gives en rimelig tid til at reagere på statsforvaltningens brev, og hvor lang den rimelige tid er, afhænger af hvor ægtefællen bor. Bor ægtefællen i udlandet, sendes brevet til den nærmeste danske repræsentation, som derefter sender en indkaldelse til ægtefællen. Dette forlænger naturligvis hele processen, som i så fald kan tage nogle måneder.

Du bliver nødt til at væbne dig med tålmodighed, der er simpelt hen ingen måde, hvorpå du kan få processen til at gå hurtigere.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar