skilsmisse

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
styx32
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01.04.2009 14:52:51

skilsmisse

Indlæg af styx32 » 03.07.2009 17:28:50

Hej

Dette er kun en forespørgsel ikke en aktuel sag.

Hvordan bliver man skilt igen fra en thai pige?

jeg er selv gift i Thailand og alle papirer er godkendt i Danmark

hvad er nemmest ?

kan man blive skilt direkte unden om en seperation.


sådan at man igen kan gifte sig med en ny pige.

keff
Indlæg: 497
Tilmeldt: 27.07.2007 20:04:42

Re: skilsmisse

Indlæg af keff » 03.07.2009 17:52:42

styx32 skrev:Hej

Dette er kun en forespørgsel ikke en aktuel sag.

Hvordan bliver man skilt igen fra en thai pige?

jeg er selv gift i Thailand og alle papirer er godkendt i Danmark

hvad er nemmest ?

kan man blive skilt direkte unden om en seperation.


sådan at man igen kan gifte sig med en ny pige.

Så vidt jeg ved er der meget stor forskel på hvilket land det drejer sig om.
Nogen lande er det nærmest umuligt at blive skilt hvis hun ikke skriver under skilmissepapirene.
Andre lande kræver det lidt penge under bordet til dommeren.

Men det kræver altid en advokat og det er væsentligt hurtigere at få skilsmisse hvis man hyrer en advokat i det land ægteskabet er indgået.
MEN pas på,du kan risikere at advokaten render med alle dine penge.

Du kan også tale med Ambassaden,de kender pålidelige advokater, men så er det nok sværere at få visum til din næste kone,vil jeg da tro..

Hvis du er manden og du bor i Danmark så er det ægteskabet indgået efter de Danske regler men i virkeligheden er det advokater og dommere i konens land som er tunge at danse med.

Du kan få gratis gode råd af en advokat i Danmark men du skal betale for at hyre en advokat og en Dansk advokat vil selvfølgelig få ordnet din skilmisse men det kan tage meeeeeget lang tid fordi en dansk advokat jo ikke har samme arbejdsvilkår som den lokale advokat.

Det bedste ville være hvis man kunne give konen penge for at skrive under på papirene,det vil spare dig tid og penge ...

Husk altid at lave en ægtepagt inden man blir gift. :? .
tinglysning koster kun 1400.-
Papirene kan fåes hos familieadvokaten.


Keff.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: skilsmisse

Indlæg af mh1 » 09.07.2009 12:03:08

@styx32

Jeg er jurist og har arbejdet på statsforvaltningen, bl.a. med separation og skilsmisse.

Som dansk statsborger vil du altid kunne blive skilt i DK, hvis det viser sig at være umuligt at gennemføre en skilsmisse i udlandet. Det kan endda gøres helt uden advokat.

I DK SKAL alle sager indledes ved statsforvaltningen, og hvis fx den danske part er i DK og søger sep/skm, men den anden part er i udlandet og skal spørges om der er enighed, så er det noget, der kan tage ½ til 1 år, fordi sagen så skal føres via den danske repræsentation i udlandet. Det tager sin tid, fordi sagen skal sendes, oversættes, den anden ægtefælle skal indkaldes og gives en rimelig frist til at svare, og svar skal sendes tilbage.

Du kan SELV indgive ansøgning om separation med henblik på skilsmisse, eller hvis du har en skilsmissegrund (utroskab, bigami, vold, boet hver for sig i min. 2 år, den anden ægtefælle har bortført fællesbarn), om direkte skilsmisse.

Det vil i reglen være unødvendigt at få en advokat på til en dansk skilsmisse, hvis begge er enige om at ville skilles, og der ikke er strid om forældremyndighed eller større formuer der skal deles.

Hvis parterne ikke er enige, skal sagen for retten, og så kan det blive nødvendigt med en advokat. Der kan søges om 'fri proces', dvs. at staten betaler for advokaten, hvis man ikke har mange penge at gøre med.

Du kan søge på www.statsforvaltning.dk. eller på www.familieadvokat.dk om oplysninger om separation, skilsmisse, forældremyndighed, bodeling og fri proces :)
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar