hjælp til skilsmisse i Tyrkiet

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
morganf
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

hjælp til skilsmisse i Tyrkiet

Indlæg af morganf » 22.03.2019 14:53:05

Hejsa.

Jeg står og skal skilles med min tyrkiske mand. Jeg har været bosat i TR i 4 år, og vil flytte hjem til DK indenfor den næste uges tid/10 dage, og håber derfor en eller anden kan give mig en lettere akut vejledning.

Vores ægteskab er anerkendt både i TR og i DK. Vi blev viet i TR, og har været gift i over et år.

Min mand ønsker ikke at vi bliver skilt "lige nu" og ønsker en seperation, men vil acceptere en skilsmisse i længden tænker jeg, hvor jeg derimod er sikker på at jeg ønsker at blive skilt nu. Altså er vi som sådan "enige" og jeg forventer ikke en grim skilsmisse når den kommer i TR.

Lige nu er mit fokus mest på at komme hjem til DK hurtigst muligt og få styr på min fremtid og mig selv.

Derfor tænker jeg at søge skilsmisse i DK efter 6 måneders seperation-reglen. Dette burde være muligt for mig, ikke?

Naturligvis ville jeg ønske vi kunne blive skilt i TR mens jeg er her til at sætte en underskrift personligt, men min mand vil ikke give sig "nu" og siger jeg skal kontakte ham om nogle måneder fra DK, hvis jeg stadig ønsker en skilsmisse.

Hvilken vej tænker i, er den hurtigeste og nemmeste vej for mig at blive skilt i begge lande, givet jeg cirka kun har en uges tid tilbage i TR nu? Bør jeg få ham overtalt til at vi møder op et sted og underskriver en skilsmissebevilling her i TR, eller vil det uanset hvad tage meeeget lang tid og kræve flere fremmøder?

Er det meeeeget omfattende og dyrt at lade en advokat køre sagen hernede i TR, mens jeg sidder i DK? Jeg bør vel kunne undgå at møde personligt op?

Er det korrekt at jeg ikke vil blive kunne blive gift i dk, selvom hvis vi på det tidspunkt var blevet skilt i dk, hvis jeg stadig stod som gift i TR?
Det er self. vigtigst for mig at tingene er i orden i DK, da jeg uanset hvad ikke vil giftes igen i TR. Men jeg vil gerne være helt "fri" på et eller andet tidspunkt.

Det var mange spørgsmål. Tak for hjælpen!

mv

Abena
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: hjælp til skilsmisse i Tyrkiet

Indlæg af Abena » 05.09.2019 07:25:25

Hej, Nu er dit indlæg ikke helt nyt længere, og jeg håber alt har løst sig. Kan din mand tænke lidt i at han kan opnå en bedre bodeling ved at trække tingene?

Besvar