AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Wiaam
Indlæg: 39
Tilmeldt: 16.07.2017 19:16:25

AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af Wiaam » 17.12.2017 16:16:53

Kære alle..

Mit historie er meget kompleks men håber nogen kan hjælpe mig

Min kæreste og jeg har set hinanden over flere gang og han har været på besøg her i DK.
Vi havde en aftale han skal være her over 25 dage og ansøg om ægteskab her i Danmark- hvilket vi har fået en dato i næste uge, MEN
Vi har før det viet os hos en imam (i sidste uge) og vi ved den er ikke gyldig her i DK, det mere for at gør alle glad og islamisk viet. Mening afholde Bryllup i Egypten

Imellemtiden har der været skænderi - fundet ud af han er hash misbruger, slår, vil ikke have børn - selvom han siger han vil men gør det ikke i samleje, jeg føler han benytter mig som forretning til at komme hertil. Konfronter ham mange gang at flere piger skriver til ham, men han påstår de deres venner selvom skriver kærlighedserklæringer til hinanden og hjerter osv osv. og vil ikke have jeg pludselig ser hans telefon. Han vil hellere ikke bruge en krone på mig udover den ring han har købt.

Nu er han taget tilbage til EGYPTEN efter 7 dags ophold pga. hans arbejde som pludselig skal skrive undre kontrakt, hvilket har os skabt problemer.

Han vil legisere vores imam vielse papir i Egypten - han vil ikke skilles da nævnte det. Han vil sikre sig at han er stadig gift med mig derned og han vil ikke skilles.

Jeg skal nok afvise den ægteskabe på rådhuset i næste uge- men ved ikke hvad skal sige ?
Hvis han legisere papir ned i egypten - kan jeg risikere at hvis besøger landet at få ikke udgang igen pga. han er min mand i følge deres regler ?
Hvordan får jeg afvide om han har legisere den derned ??

Hvad skal jeg gør ??'
Det værste af alt, jeg elsker ham men kan se det her er forvirrende og ødelægger fuldstændig mit liv. Også ift. senere hvis finder en mand - ?

Hvordan skal jeg stille op med det her

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af mh1 » 17.12.2017 16:34:02

FIK I en ægteskabskontrakt? Altså et papir på vielsen? Og har du en kopi af det, så du kan tjekke hvad der står?

OG er du kristen (har dåbsattest), muslim eller jøde?
mh
Rådgiver for ÆUG

Wiaam
Indlæg: 39
Tilmeldt: 16.07.2017 19:16:25

Re: AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af Wiaam » 17.12.2017 17:30:46

Jeg har fået godkendelse på vores vielse på torsdag på Rådhuset hvis det er det du mener, men nu er han flyvet tilbage efter hvad han siger familie/arbejde der lige opstået.. Så vi IKKE viet i DK endnu..

Men Islamisk jeg har ægteskebaserklæring den original - men der står den er ikke gyldig her i danmark den skal ikke betræktes som gyldig ægteskab - fx. ift. familiesamføring eller kan civiliser den herhjemme.


Jeg er Muslim

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af mh1 » 18.12.2017 11:07:37

Den bestilte vielse kan du jo bare aflyse, du er skisme ikke tvunget til at møde op til den, hvis det er det du mener.

Det jeg fisker efter er, om der på din egyptiske ægteskabskontrakt står - noget som burde være standard - at du som hustru har fået ret til at benytte ‘talak’, altså til at opløse ægteskabet uden andre betingelser end at du vil have det opløst. Hvis der gør det, kan du henvende dig til den egyptiske ambassade og erklære at du ønsker dit ægteskab opløst.

Dette vil du kunne gøre, også selv om din mand evt. går hen for at få ægteskabet registreret. Men for at kunne gøre det gætter jeg på, at han skal kunne vise enten originalen eller en notarbekræftet kopi.

Jeg spurgte til din religion, fordi hvis du fx ikke er hverken muslim, kristen eller jøde, er ægteskabet jo slet og ret ugyldigt i Egypten.
mh
Rådgiver for ÆUG

Wiaam
Indlæg: 39
Tilmeldt: 16.07.2017 19:16:25

Re: AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af Wiaam » 18.12.2017 13:20:46

Men er det ikke en god stil at jeg afmelde allerede vores møde på torsdag så fri for den ??

Vi har lavet et ægteskabserlærdring her i Danmark ikke i Egypten, men hos en troende mand som har viet folk før, men ikke noget med han får penge for eller noget, men kun vier folk og slut. Men på selve kontrakten står der på dansk den er ikke gyldig vie i Dk, kun islamisk vis.

Men han vil legalisere den i Egypten for at bevis at jeg hans kone, for han har en mistanke om jeg vil opløse alt og han vil ikke af med mig derfor vil han have den står ned i Egypten. Men hvordan får jeg afvide han har fået den enerkendt /bekræftet i Egypten at jeg hans dame?
Jeg ved ej heller hvornår han vil gør det ! Han ved jeg elsker Egypten og vil derned, men så kan være han gør det så han få mig bosætter derned.

Han har kopi men ikke originalen.
Når men jeg er muslim

Wiaam
Indlæg: 39
Tilmeldt: 16.07.2017 19:16:25

Re: AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af Wiaam » 18.12.2017 13:22:32

Kan jeg forbyd ham at kom til DK eller EU for vil ikke gør mig eller familien skaden

Wiaam
Indlæg: 39
Tilmeldt: 16.07.2017 19:16:25

Re: AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af Wiaam » 18.12.2017 13:31:10

I kontrakten står der:

Denne muslimske ægteskabs erklæring er ikke autoriseret eller retsgyldig vielse. Erklæring skal alene forstås, som en kulturel/religiøs frivillig aftale, som ikke har en formel myndigheds status eller gyldighed. Ønsker man en retsgyldig vielse, bør man kontakte officielle autoriseret vielses myndigheder i Danmark

Kan han så gør den gyldig i egypten ??

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af mh1 » 18.12.2017 15:55:51

Muligvis. Sådan er systemet nemlig i Egypten: man kan lade sig ‘vie’ af en imam, eller blot lave en ægteskabsaftale foran to vidner, og ved efterfølgende anmeldelse til rette myndighed få aftalen/vielsen registreret som gyldigt ægteskab.

Du kan jo slet og ret lade være med at sende ham en ny invitation, så får han næppe visum til DK.

Og du kan selv undgå at rejse til Egypten, eller undgå det område hvor han er, hvis du vil være på den sikre side. Han kan på ingen måde tvinge dig til at forlade DK, selv ikke hvis han skulle få held til at registrere vielsen.

Det sidste vil muligvis være svært, når han ikke har originalen, kopien ikke er oversat og ikke er legaliseret. En legalisering vil han i øvrigt næppe kunne få, da denne skal ske både ved dansk og egyptisk myndighed, og den danske vil næppe legalisere.

Og ja, for en god ordens skyld bær du meddele rådhuset at I ikke kommer.
mh
Rådgiver for ÆUG

Wiaam
Indlæg: 39
Tilmeldt: 16.07.2017 19:16:25

Re: AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af Wiaam » 18.12.2017 16:22:56

Det korrekt, men vi stadig ikke viet i Egypten, men her i DK. Hvilket i Danmark vil aldrig går med til det, da det er kulturel / religion sag og ikke en ægte vielse på den måde som han forstår det. Selvom har forklaret ham det.

Men kan jeg forbyde ham at kom til EU - han kender mange og har rigtig mange venner/ veninder rundt i verden og bang for han når mig.
Han fik nemlig sine visum ret hurtigt efter jeg havde jo alt på plads og gang på gang alt gik som smør..

Det rigtig ærgerligt at jeg skal det, men det bliver jeg nødt til da han har mange kontakter og kan sagtens fange mig i Egypten.

Men han kan forbyde mig at rejse ud af Egypten med det styk papir ?

Altså selve ægteskabskontrakt står både på dansk /engelsk / arabisk - men ikke legaliseret og som på papir står tydeligt det på dansk som hvis han oversat det holder ikke i vand det papir.

Men kan han legalisere den KUN ved hans myndighed og ikke det danske ?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af mh1 » 18.12.2017 20:15:23

Nej, et dokument skal legaliseres af myndighederne i det land, som det stammer fra.
mh
Rådgiver for ÆUG

Wiaam
Indlæg: 39
Tilmeldt: 16.07.2017 19:16:25

Re: AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af Wiaam » 19.12.2017 00:31:42

Så han kan ikke, jeg skal være tilstede og bliver viet af deres imam for at være gyldig ?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af mh1 » 19.12.2017 07:17:20

Det kan jeg ikke sige med sikkerhed. Henvend dig til den egyptiske ambassade, de kan oplyse dig om, hvad du skal gøre for at være på den sikre side.
mh
Rådgiver for ÆUG

Wiaam
Indlæg: 39
Tilmeldt: 16.07.2017 19:16:25

Re: AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af Wiaam » 20.12.2017 11:17:04

Tak skal du have- skal jeg forklare alt det jeg har forklaret dig ?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: AKUT HJÆLP -Islamisk papir vs. afventer dansk ægteskab - men vil skilles

Indlæg af skaanebo » 20.12.2017 11:35:18

Det er vel blot at spørge, om det dokument vil være gyldigt i Egypten, selv om det ikke er juridisk gyldigt i DK.

Besvar