Thai pige skal skilles fra sin mand og være sammen med mig - lidt hjælp ønskes

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Danskendk
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28.11.2017 12:31:41

Thai pige skal skilles fra sin mand og være sammen med mig - lidt hjælp ønskes

Indlæg af Danskendk » 28.11.2017 13:23:07

Hej alle
Jeg har læst mange indlæg og svar og har rimeligt styr på de udfordringer der efterhånden er for familiesammenføring/opholdstilladelse i DK.

Et indlæg fra "Pierre" "Skilles fra ham og giftes med mig" svarer meget godt til min situation - men der blev ikke givet svar på hans spørgsmål, nok fordi "det var gået i sig selv".

Case: Jeg har mødt en thailandsk kvinde som for godt 2 år siden blev gift med en engelsk statsborger med permanent opholdstilladelse i Danmark. Efter EU reglerne har hun opholds- og arbejdstilladelse indtil nov. 2020. Dette forhold gik ikke så godt, og jeg mødte hende efter hun var flyttet til sin søster (som er dansk gift på 9. år). Hun vil gerne skilles (meget pres fra familien), og i stedet bo sammen med mig.

Jeg har for nyligt skiftet hendes adresse til mig, er ved at få hende på sprogskole, og i løbet af kort tid skulle vi gerne have hende i arbejde.
Jeg selv lever op til kravene til person og økonomi.

Det er ikke sikkert at hendes nuværende mand vil forblive gift i endnu et år (reglen omkring 3 års ægteskab) når det går op for ham, at hun har fundet en ny kæreste, hvilket ellers ville være det optimale.

Konkrete spørgsmål, som jeg ikke har fundet svar på:
* Hvor lang tid går der fra skilsmisse til at US kontakter min kæreste (gerne baseret på jeres erfaringer)
* Hvad er sandsynligheden for at hun kan få ny OT - hvis vi indsender ansøgning om familiesammenføring lige efter skilsmissen?
- er der (sandsynligheds)forskel på om vi er samboende eller om vi er gift?
- vil US se skævt til hendes tidligere korte ægteskab (Pro forma tanke)?

På forhånd tak for alle svar og gode råd!

DanskenDK

Besvar