Skilsmisse i Tyrkiet

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
EPE
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12.10.2017 07:58:24

Skilsmisse i Tyrkiet

Indlæg af EPE » 12.10.2017 08:28:54

(dette indlæg er også under skilsmisse og ægteskab da jeg ikke helt vidste hvor jeg skulle lægge det ind under.
Kære ÆUG
Jeg blev gift i dec. 2014 i Tyrkiet med en tyrkisk mand.
Jeg boede i Tyrkiet med ham i 6 mdr mens vi afventede hans visum til DK. Jeg har adresse (havde) osv
Den fik han og vi tog til DK i april 2015
Efter 2 mdr. i DK Modtog han en billet til et andet land, og han "skred" uden et farvel eller et blik. Det skal siges vores kommunikation gennem hele vores bekendtskab har været meget frustrerende og givet anledning til mange misforståelser og had. Han kunne ikke et ord engelsk og ønskede ej heller at lære det. Jeg skulle lære tyrkisk for at snakke med ham.
Ingen har set/hørt fra ham siden juni 2015 hvor jeg kørte ham til toget. Familien i Tyrkiet (hans) har jeg haft kontakt med siden, men holder fast på hver eneste gang vi taler skriver sammen, at de ikke ved hvor han er.

Jeg ønsker skilsmisse. Mit eventyr er overstået. Jeg føler jeg bliv "brugt" til at komme til DK.
Det skal siges jeg har været i Tyrkiet et par gange for at mødes med vores fælles tidligere venner som vil hjælpe med en skilsmisse, MEN jeg stoler ikke på nogen dernede, og de bakker ud af aftalerne.
Jeg har talt med venner her i DK som har tyrkiske relationer, men alle siger måske og hvis. Ingen ved nøjagtigt hvad jeg kan og skal gøre.
Min mand er væk, og jeg ønsker ingen kontakt overhovedet.

Det er en kort version, jeg er lidt frustreret og aner ikke mine råd.
Håber der er en der vil kunne guide mig igennem dette.
Vi er IKKE registreret gift i DK...kun i tyrkiet (min mavefornemmelse sagde jeg ikke skulle lade mig registrere gift i DK
-
Hvis alt andet tænkeligt er ude, hvad kan der så ske ved at forblive gift i Tyrkiet? Vil det kunne påvirke mit liv i DK?
Jeg har ikke haft et mandligt bekendtskab siden min mand stak af, ikke engang en mandlig ven. Jeg er nervøs for fremtiden

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skilsmisse i Tyrkiet

Indlæg af mh1 » 12.10.2017 15:45:33

Jeg har sendt dig en pb
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar