Hvordan er hans bedste muligheder for at blive i DK?

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lisa.nn
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15.08.2017 15:00:26

Hvordan er hans bedste muligheder for at blive i DK?

Indlæg af Lisa.nn » 15.08.2017 21:04:33

Hej,

Jeg skriver faktisk på vegne af en god ven og kollega, som er havnet i en trist situation, og jeg vil gerne prøve at hjælpe ham så godt som muligt.
Han er 29 år og kommer fra Senegal. For 3 år siden blev han gift med en herboende gambianer, som han troede var den store kærlighed, - de fik godkendt familiesammenførelse, og for 2 år siden flyttede han her til DK.
Alt var fryd og gammen, men ak ak ak, som i så mange andre forhold, blev det atter hverdag og kærligheden blegnede. Hun har nu smidt ham ud, og ønsker skilsmisse.

Han vil rigtig gerne blive i Danmark!!!!!
Han har fast arbejde, og kan forsørge sig selv. Han læser dansk to dage om ugen, og er faktisk rigtig skrap til det. Han har skabt sig et godt og stabilt netværk i DK, - her iblandt min familie, og han er i det hele taget ret godt velintigreret.

Hvad gør han bedst herfra? Og hvordan hjælper jeg/vi ham bedst? Hvad skal der til før han kan få lov at blive, og hvor og hvordan søger vi om dette? Jeg vil gerne hjælpe ham så meget som muligt, - uden dog at gifte mig med ham :P Og vi vil for alt i verden ikke gøre ondt værre ved at handle forkert.......
Det eneste råd jeg indtil videre har givet ham er, at han skal blive ved at passe sit job, ikke rejse ud af landet (i panik overvejede han at rejse til Tyskland og søge opholdstilladelse), og lade hende (konen) om at søge skilsmisse, hvis det er det hun vil.

Jeg håber at nogen kan hjælpe, og takker på forhånd for hjælpen?!!

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hvordan er hans bedste muligheder for at blive i DK?

Indlæg af mh1 » 16.08.2017 11:38:32

mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar