Skilsmisse - barn med en anden!

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kom
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22.07.2017 19:36:25

Skilsmisse - barn med en anden!

Indlæg af kom » 22.07.2017 19:50:27

Jeg står i den situation at jeg tænker på at blive skilt fra min mand. Vi har haft familiesammenføring siden september 08, og han har fortsat midlertidig ophold.
Min mand har tidligere givet udtryk for at han ønsker at forblive gift med mig, men ønsker et regnbuebarn med en anden kvinde, altså en han ikke er forelsket i. Vi har ingen børn sammen, da det ikke er lykkedes os.
Hvordan vil min mand stå i forhold til at han i 2020 skal søge om forlængelse af hans midlertidige ophold, hvis han til den tid er registreret som fader til et barn, som ikke er mit (kvinden han er gift med) - vil man ikke anse vores ægteskab som værende pro-forma?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Skilsmisse - barn med en anden!

Indlæg af skaanebo » 22.07.2017 20:01:05

Det tror jeg vil være et spørgsmål for en advokat. Spørg evt. en gratis retshjælp.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skilsmisse - barn med en anden!

Indlæg af mh1 » 23.07.2017 22:30:30

Det er ikke et ukendt fænomen at gifte mænd får børn med andre end den, de er gift med, og det er godt nok noget som deres ægtefælle kan benytte som grundlag for en skilsmisse, men det gør bestemt ikke ægteskabet til pro-forma. Et ægteskab, som fra begyndelsen var reelt, bliver heller ikke pro-forma af at ægtefællerne senere finder andre måder at leve på end den traditionelle kernefamilie.

Det vil således kun være et problem i forhold til hans permanente opholdstilladelsesmulighed, hvis DU vælger at bruge hans ønske om et 'udenomsbarn' til at få en skilsmisse.
mh
Rådgiver for ÆUG

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skilsmisse - barn med en anden!

Indlæg af mh1 » 25.07.2017 10:39:33

Et PS -

Du skal være opmærksom på at hans evt. barn vil være en 'konkurrent' i forhold til arv, hvis I forbliver gift. Din arveret vil ophøre, hvis I bliver separeret/skilt.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar