Bekrymret, ønsker råd

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Valnurat

Bekrymret, ønsker råd

Indlæg af Valnurat » 05.10.2016 09:57:19

Hejsa.
Jeg er gift med en pige fra Filippinerne. Vi har en skøn dreng sammen 10 måneder. Vi har i den tid vi har kendt hinanden haft diverse udfordringer. Hun har flere gange sagt hun gerne vil tilbage og jeg har sagt at hun kan bare smutte, men jeg tror at det bliver sagt, fordi man har en afmagt og at det bliver sagt i kampens hede. Det ene øjeblik går det super godt og næste øjeblik er hun på krigsstien. Meget ofte sidder hun me sin telefon og skriver sammen med nogen. Når jeg spørger hvem hun skriver sammen med, er svaret at det er nogle venner. Jeg har ikke nogen problemer med at der bliver talt og skrevet på lokal sprog, men når det foregår på engelsk begynder min bekymring. Der har været situation, hvor hun har siddet og undersøgt rejsemulighederne på momondo og efterfølgende talt med en person på engelsk om hun havde mulighed for at låne penge til rejsen hjem. Alt dette foregik imens jeg hørte på det. Finder så ud af at det er en mand, som hun tidligere har mødt i det lokale supermarked, det ved jeg fordi hun havde fortalt mig det. Vi er i fase hvor vi venter på en afgørelse på en FS. Så min bekymring er, at lige efter at den er på plads at der skulle komme en anmodning om en skilsmisse. Vi har ikke lavet nogen ægteskabspagt. Jeg ved ikke sådan lige, hvad hun skulle flå mig for, da jeg har en gæld på ca ½ mill.

Er der nogen der har gode råd og anbefalinger til hvad jeg skulle gøre nu?
Venligst

skaanebo

Re: Bekrymret, ønsker råd

Indlæg af skaanebo » 05.10.2016 11:39:55

Du skal vel få afklaret, om I stadig ønsker at være gift, og hvis I skal skilles, hvad der så skal ske med jeres søn. Og husk, at hun ikke bare kan rejse med jeres søn uden din tilladelse.

Og situationen virker jo uholdbar, som den er nu.

Valnurat

Indlæg af Valnurat » 05.10.2016 12:10:58

Men kan man lave noget på skrift uden at der skulle fattes mistanke?
Venligst

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 05.10.2016 18:47:31

Nu ved jeg ikke, hvad du har tænkt dig at få lavet på skrift, men det lyder som noget, du bør tale med en advokat om.

closed1

Indlæg af closed1 » 05.10.2016 21:05:14

Ja i burde tage en hel weekend uden telefon eller computer og snakke sammen , det er ikke nemt at flytte til et andet land, en ny kultur , ej heller at blive mor . Det er heller ikke nemt at være gift med en fra et andet land , som kommer fra en anden kultur , ej heller at blive far.
Problemet er jo nok at i slet ikke "taler" sammen ............

Besvar