seperation og hvad så??

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
larsmand
Indlæg: 93
Tilmeldt: 02.01.2010 04:05:45

seperation og hvad så??

Indlæg af larsmand » 04.08.2016 18:41:06

Min gode kammerat er gift med en russisk kvinde. De blev gift for 18 måneder siden og har haft FS efter de danske regler i ca et år. Hun bor i hus ejet af ham, naturligvis sammen med ham. De har ingen børn. Da det har vist sig at de trods alt er for forskellige ønsker han skilsmisse, men det er hun ikke interesseret i da hun jo så nok vil få inddraget hendes opholdstilladelse der var gældende i 2 år. Hun er ikke vild med at skulle flytte tilbage til Rusland.
Hvad er den praktiske situation for ham og for hende (i forhold til US), hvis han søger om seperation/skilsmisse ved statsamtet/forvaltningen. Jeg er klar over at hvis hun ikke ønsker skilsmisse så må han vente minimum 6 måneder på en skilsmisse ved dom. Han vil formodentlig ikke tvinge hende ud af hans hus, men hvordan reagere US, når de får oplysninger om hans skilsmisseanmodning??
Hvad vil deres "træk" være???
Vil de inddrage hendes opholdstilladelse??
I givet fald hvor hurtigt og hvor lang tid får hun til at forlade Danmark?

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: seperation og hvad så??

Indlæg af closed1 » 04.08.2016 23:10:19

Jeg vil da håbe hun får lov til at blive -

larsmand
Indlæg: 93
Tilmeldt: 02.01.2010 04:05:45

Re: seperation og hvad så??

Indlæg af larsmand » 05.08.2016 08:32:29

Closed1.... Hvad skulle begrundelsen være for at hun skulle have lov til at blive ud over at du måtte synes det???
Og det var jo egentligt slet ikke mit spørgsmål, så skulle vi ikke holde os til tråden..??

Kampala
Indlæg: 20
Tilmeldt: 02.01.2010 10:07:17

Re: seperation og hvad så??

Indlæg af Kampala » 08.09.2016 14:10:48

Han skal da søge om skilsmisse.

Og så kan han iøvrigt lade være med at underskrive de dokumenter, hun skal udfylde for en forlængelse, så skulle den da være sikker.

Så længe opholdstilladelse er gældende, er de ringen der rører en finger, men når den skal forlænges, ja så må hun rejse.

Og et godt råd, så skal han give besked om at han har søgt skilsmisse, mere så de kan se han ingen lyst har til at hun opretholder sin opholdstilladelse, som familiesamført med ham, men de kommer ikke efter hende, de har riligt at se til.

Besvar