Hjælp til fuld forældremyndighed

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lenada
Indlæg: 130
Tilmeldt: 04.10.2013 17:47:13

Hjælp til fuld forældremyndighed

Indlæg af Lenada » 13.06.2016 22:43:41

Kære mødre, jeg blev gift i 2013 i udlandet og flyttede til Sverige grundet fs! Min mand fik ophold efter begge regelsæt, og vi har en lille baby på 4 måneder. Sagen er dog, at min mand åbenbart ikke vil vores forhold oprigtigt, han har misbrugt vores penge, og sender dem til familie i udlandet, samt er han blevet voldig og har truet med at deæbe mig, og her går min grænse! Han tog nogle egendele og forsvandt ud af lejligheden. Han har også før truet med, at han ville tage barnet og forsvinde med det i hjemmelandet. Hvilket jeg er bange for, idet der i hjemmelandet er tradition for at børn tilhører mandens familie og selv myndighederne bakker op om dette, og mødre dermed ofte er ringe stillet
Og i de fleste tilfælde aldrig mere ser deres børn. Dog kan jeg ikle bevise denne trusel, med at han ville kidnappe vores barn..
Hvordan er jeg stillet i sådan en situation..Jeg vil ikke have at mit barn skal have noget med denne mand at gøre, selvom det er far til barnet! Kan jeg flytte til Danmark med barnet og kræve skilsmisse samt fuld forældremyndighed? Hvis den fulde forældremyndighed tilkendes mig, mener I så at Sverige vil give ham permanet opholdstilladelse? Jeg ser denne mand så langt væk fra mig og barnet, idet han vist alene har været ude efter ophold, dette overhørte jeg nemlig også engang via en telefonsamtale! Jeg har endnu ikke meldt voldsepisoden, som skete her til aften hvorefter han forsvandt. Dog har jeg taget billeder og vil også anmelde ham imorgen! Jeg håber virkelig på jeres råd og vejledning. Hilsen en meget bange og ked mor..han har også nøgler til vores lejlighed. Mener I jeg bør tage på krissecenter for at beskytte barnet og mig selv?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjælp til fuld forældremyndighed

Indlæg af mh1 » 14.06.2016 13:05:23

Anmeld volden omgående. Tag på krisehjem, og bed dem om hjælp eller henvisning til hjælp til at søge skilsmisse og fuld forældremyndighed.

Du kan ikke lovligt tage barnet med til DK, det vil være børnebortførelse i lovens øjne, og hvis faderen går til retten, bliver barnet udleveret til ham.

Desværre kan ingen garantere dig, at du får forældremyndigheden, men det er vigtigt, at du får begyndt rigtigt på processen.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar