Separeret / skilsmisse

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Bolundal

Separeret / skilsmisse

Indlæg af Bolundal » 03.08.2015 10:04:01

Jeg er en man på 57 år og har fundet kærligheden, min kæreste er fillippiner men er bosat i Thailand nu i 6 år. Hun er separeret for 15 år siden og har 3 voksne børn som bor i Fillippinerne.
Kan hun blive skilt og hvordan?
Jeg har aldrig tænkt at det kunne blive et problem :shock:
Er der nogle her der har en løsning eller et godt råd
Mvh
Bo

mh
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Separeret / skilsmisse

Indlæg af mh » 03.08.2015 10:32:20

Sådan rigtig skilt, som man bliver i DK, er ikke muligt i Filippinerne.

Man kan dog få en 'annullering', hvilket egentlig betyder at ægteskabet ophæves med tilbagevirkende kraft.

Det er en ikke helt let procedure, og det kan tage lang tid og koste en hel del penge. Jeg har læst om 4 år, men det var så 'kun' 5 år efter samlivsophævelsen, så jeg vil tro det kan gå hurtigere, når parret har været separeret i så lang tid som 15 år.

Er du velhavende, og vil låne din kæreste omkring 10.000 US$, kan man efter sigende få en 'pakkeløsning' og opnå annullering indenfor et år. for 2.000 - 5.000 US$ kan man håbe at få den inden for 2-5 år.

Jeg går her ud fra, at din kæreste og hendes eks er katolikker. Hvis hun og/eller hendes mand er muslimer kan de væsentligt lettere få opløst ægteskabet.
mh

Besvar