ex ægtefælle i holland som er ikke danskstatsborger

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
frafriesland
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22.06.2015 14:44:35

ex ægtefælle i holland som er ikke danskstatsborger

Indlæg af frafriesland » 22.06.2015 15:41:41

Hej,

mig og min kone har været gift for 20 år. vi har drivet landbrug. Vi er begge oprimligt fra Holland og er stadig hollandsk statsborger. Min exkone er flyttet tilbage til Holland I april 2013. Hun bor hos sin ny kæreste og får penge fra hollandsk stat. Vi har ingen børn.
De første 3 måneder har jeg betalt hende en beløb. men hun skylder mig penge fordi vi har lånt penge af banken som hun også stå for. Men siden hun er flyttet til Holland har hun ikke betalt en eneste krone mere.
Ny prøver hun at jeg kommer til at betale ægtefælle bidrag til hende fra maj 2013 op til nu og for de næste 10 år. Punktum er; jeg har ingen rådighed til at betaler hende, hun skylder mig.
Men.. er det her muligt I danmark at man betaler ægtefællebidrag til en ikke dansker som bor I udland? synes det meget mærklig

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: ex ægtefælle i holland som er ikke danskstatsborger

Indlæg af mh1 » 22.06.2015 19:12:08

Din ægtefælle vil formodentlig få svært ved at komme igennem med et krav om ægtefællebidrag.

Om der overhovedet kan være tale om bidrag mellem ægtefæller afhænger af flere ting, men hvis du kan dokumentere at din indkomst er under 270.000 kr/år, så vil du ikke blive pålagt bidrag.

At din kone er flyttet sammen med en anden, og at hun har et forsørgelsesgrundlag er også noget, som taler imod at pålægge dig bidrag.

Men du bør kontakte en advokat, hvis du får/har fået brev fra statsforvaltningen. Det kan koste noget, men det kan være væsentligt dyrere hvis du ikke sørger for at få hjælp.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar