Skilsmisse i Sverige

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Manden

Skilsmisse i Sverige

Indlæg af Manden » 15.05.2015 22:42:00

Jeg er i den situation at min kone har ingen en skilsmisse stævning imod mig. Dette er sket efter jeg har var i Danmark i 1 en halv måned med min søn efter en større slåskamp herhjemme. Jeg lyttede til dengang en advokat som ikke var så erfaren som sagde at jeg bare kunne skifte adresse på os hvilke jeg gjorde og som medførte at jeg blev anmeldt for international børnebortførelse. Jeg var i fogedretten og fik afvide at jeg skulle levere ham tilbage til hans dagis samt tage til Sverige og tage kampen der.
Min kone fjernede ham samme dag fra hans dagis og gik under jorden med ham på en beskyttet bolig i Malmø med nogle vilde påstande.
Hun sked på aftalen og nu har jeg ikke set min søn i 2 uger, eller talt med ham eller fået billeder. Hun vil kun lade mig se ham under opsyn.Jeg lod ham tale med hende i dk og sendte billeder. Nu vil hun havde kontaktforbud på mig og jeg skal tale med politiet i næste uge. Min advokat er med i sagen, men er det tilladt at være så ligeglad med den aftale som er udfærdiget i København? Og hvad kan jeg gøre? Hvor står jeg?Min kone er fra Brasilien og er her på baggrund af mig, min søn er dansk.Alle siger til mig at kvinder står bedre i Sverige end mænd. Hvad er jeres erfaring? Jeg skal tale med en socialrådgiver mandag og har i nogle gode råd til dette? Min søn gik i børnehave og dagpleje i Danmark og samtidig dagis i Sverige. Så dem fra DK vil hjælpe med udtalelser på ham

Besvar