VI ER BANGE FOR FREMTIDEN.

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mariamajken
Indlæg: 58
Tilmeldt: 04.07.2011 08:14:46

VI ER BANGE FOR FREMTIDEN.

Indlæg af mariamajken » 12.03.2015 10:08:39

Kære ægteskab uden grænser.
Min mand og jeg har været gift i 4 år,han har været her i 3, vi har to børn sammen en på 2 og en på 5 mdr, vi fungere ikke så godt sammen længere og taler om at blive skilt MEN hvad så med vores børn,jeg har også en dreng på 9 fra et tidligere forhold jeg kan ikke rejse ud af dk med ham,og hvis min mand bliver sendt hjem får han ikke mine to små børn med og hvad sker der så, så midster mine børn deres far eller ?.
Kort og godt må han blive hvor store er chancerne for at de sender ham hjem ?
jeg fatter ikke alle de paragrafer :(

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: VI ER BANGE FOR FREMTIDEN.

Indlæg af fundiver199 » 12.03.2015 11:58:30

Hvis der efter skilsmissen er et fast og etableret samvær mellem forældre og børn, kan man af hensyn til børnenes tarv ikke kræve, at det samvær skal fortsætte hver 2. weekend i Langbortistan. Derfor blive opholdstilladelsen i den situation ikke inddraget.

Det svarer fuldstændig til, at de fleste krav ved familiesammenføring ikke bliver stillet, hvis den herboende har særbørn, der ville miste kontakten med en af sine forældre, hvis den herboende flyttede til Langbortistan for at bo med sin nye ægtefælle der.

Men lige som ved ansøgninger om familiesammenføring, hvor der er særbørn involveret, skal det selvfølgelig undersøges, om der virkelig ER et samvær mellem forældre og børn, som barnet har krav om, at den danske stat ikke afbryder.

Så din mand slipper ikke for at skulle gennem en proces med inddragelseskontoret hos US, hvor de sender ham et partshøringsskema, han skal udfylde, og herefter træffer en individuel og konkret afgørelse.

mariamajken
Indlæg: 58
Tilmeldt: 04.07.2011 08:14:46

Re: VI ER BANGE FOR FREMTIDEN.

Indlæg af mariamajken » 12.03.2015 12:28:18

Tak for svar.
MEN vi skal jo først flytte hver til sit og så planlægge samværd, så du mener 99% sikkert at han vil få lov at blive,hvis samværet er fast (for det vil det blive)

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: VI ER BANGE FOR FREMTIDEN.

Indlæg af fundiver199 » 12.03.2015 13:19:35

Jeg kan naturligvis ikke "love" jer, at I får en bestemt afgørelse, eller sætte tilfældige sandsynlighedstal på. Det kunne jeg jo heller ikke, såfremt det drejede sig om en ansøgning om familiesammenføring. Jeg har forklaret, hvilke principper, der ligger til grund for sagsbehandlingen, og andet og mere end det kan hverken jeg eller andre gøre.

mariamajken
Indlæg: 58
Tilmeldt: 04.07.2011 08:14:46

Re: VI ER BANGE FOR FREMTIDEN.

Indlæg af mariamajken » 12.03.2015 13:30:25

Tak det giver desværre mening,desværre fordi der jo ikke er en garanti og det så vil være et for stort sats,jeg ville ikke kunne bære hvis mine børn midstede deres far,og omvendt.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: VI ER BANGE FOR FREMTIDEN.

Indlæg af fundiver199 » 12.03.2015 14:30:36

Det sikreste i forhold til din mands opholdstilladelse er selvfølgelig, at I bliver sammen, indtil den er gjort permanent. Det er klart. Om denne ekstra sikkerhed så er "prisen" værd i form af at fortsætte i et dårligt ægteskab, kan kun I selv vurdere.

I kan også, som et alternativ, overveje, om I måske kunne få jeres ægteskab til at fungere bedre f.eks. ved at opsøge noget professionel hjælp i form af parterapi el.

Besvar