Filippinsk kæreste som er separeret, kan hun blive smidt ud?

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
notebook

Filippinsk kæreste som er separeret, kan hun blive smidt ud?

Indlæg af notebook » 24.09.2014 14:16:38

Hej.

Jeg har mødt en dejlig filippinsk kæreste, hvor hun har en datter (med ikke sin danske mand), hvor vi været sammen omkring 2 md. Vi snakker sammen over Skype hver aften, hvor jeg hjælper hende med det danske og andre ting. Hun bor i Odense, hvor vi prøver at besøge hinanden hver weekend i samkvem med hendes datter, efter som hun har accepteret mig at jeg er der.
Hun er i dette øjeblik separeret fra sin danske mand, som hun har været gift med i 4 år. Hun har arbejdet over 12 måneder, da hun får dagpenge og er i gang med at tage en danskuddannelse. Datteren på 9 år, går på en danske skole og taler og læser flyende dansk og har danske venner.

Mit spørgsmål er nu, er om hun kan risikere er at blive smidt ud af DK eller er hendes tilknytning til Danmark stor nok, så hun kan blive i DK.

Vi har snakket om, i tilfælde "Worst case", at blive gift og jeg vil søge faderskab til hendes datter, da så datteren automatisk får dansk pas, og dermed endnu større tilknytning til Danmark.
Jeg har kigget på nyidanmark.dk og de krav som stilles omkring familiesammenføring. Jeg opfylder samtlige krav omkring det med økonomi, bolig, alder osv.

Jeg håber nogen kan komme med et rigtigt godt svar på det her, da jeg er lidt bekymret over at det kan gå den forkerte vej, og har ikke i sinde om at miste hende.

Ellers må i have en god dag :D

resser
Geografisk sted: København

Re: Filippinsk kæreste som er separeret, kan hun blive smidt

Indlæg af resser » 26.09.2014 19:57:48

Hej
I jeres tilfælde tror jeg ikke at I kan undgå at gifte jer, hvis hun skal blive i Danmark,
efter kun 4 år i Danmark.

notebook

Indlæg af notebook » 28.09.2014 17:04:43

Jeg fik at vide fra hende, at til december har hun været i landet 5 år + at hun nu har arbejde.
Gavner det, mulighederne?

resser
Geografisk sted: København

Indlæg af resser » 29.09.2014 17:10:55

Kun hvis at hun har fået permanent opholdstilladelse, kan hun være sikker på at kunne blive her, men hun kan jo altid prøve at søge om at blive her, men jeg tvivler meget på at det kan lade sig gøre, måske kan der tages hensyn til hendes datter.
At hun har modtaget dagpenge er ikke godt, det må man ikke, hvis man vil søge om opholdstilladelse, så stadigvæk, mener jeg at I må gifte jer, ligesom mange af os andre her i dette forum, så har vi måttet gifte os for at få lov til at have en udlænding som livspartner i Danmark.

closed1

Indlæg af closed1 » 30.09.2014 07:24:38

Hvis hun har arbejdet for den samme arbejdsgiver og fortsat gør det kan hun søge opholdstilladelse på baggrund af fastholdelse af arbejdskraft.

For øvrigt er modtagelse af dagpenge ikke noget problem i forhold til ansøgning om opholdstilladelse .

mh
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh » 30.09.2014 09:57:00

@ resser, lad nu være med at forvirre folk!

Dagpenge fra a-kasse er absolut ingen hindring for at få/forlænge en opholdstilladelse.
mh

notebook

Indlæg af notebook » 01.10.2014 09:11:01

Fedt, at høre at der muligheder :D
Det varmer lidt i sindet og sjælen.

Jeg mente nok, at der var noget galt omkring det med dagpenge, da de ikke kommer fra kommunen.

Jeg vil prøve at sige det videre til hende, og spørge hende mere ad.

TAK !

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 13.10.2014 11:35:39

For at få opholdstilladelse under "fastholdelse af udenlandsk arbejdskraft" skal hun have arbejdet 2 år i den samme stilling, når hendes opholdstilladelse bliver inddraget. Det lyder ikke, som om hun kan leve op til dette.

Det lyder heller ikke, som om hensynet til internationale konventioner taler for, at hun skal have lov at bevare sin opholdstilladelse. Imod dette taler navnlig, at der ikke er nogen mindreårige børn i klemme her, som vil miste samværet med deres mor, hvis hun flytter tilbage til Filippinerne.

Det realistiske er derfor, at opholdstilladelsen VIL blive inddraget, og I kan lige så godt komme dette i forkøbet ved at gifte jer, så snart hendes skilsmisse er endelig, og herefter søge om familiesammenføring.

Besvar