Snart mulighed for permenent ophold

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Missapekabee
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02.08.2014 18:17:06

Snart mulighed for permenent ophold

Indlæg af Missapekabee » 02.08.2014 18:24:52

Jeg må desværre komme til den erkendelse, at jeg ikke vil bo med min mand længere, og at jeg ønsker skilsmisse. Jeg er ikke i tvivl om st han kan få opholdstilladelse på baggrund af vores fælles barn på 3, år som iøvrigt har et handicap. MEN mit spørgsmål er nærmere; hvad med hans permanente opholdstilladelse? Bliver det nulstillet, om man må sige? Så han igen skal vente 5 år? Han kan søge om perm ophold on 1 år. Men så langt rækker mut overskud desværre ikke. Håber virkelig på nogle indput, da jeg i forvejen er lidt tyndslidning grundet vores barn handicap.
På forhånd tak.

Missapekabee
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02.08.2014 18:17:06

Re: Snart mulighed for permenent ophold

Indlæg af Missapekabee » 02.08.2014 19:36:57

Det skal hertil siges at vi er familiesammenført under de danskenationale regler. Så hvis han får opholdstilladelse på baggrund af vores fælles barn, kan han så stadig søge permanent opholdstilladelse om ca 1 år? På trods af at vi er blevet skilt? Han har boet i dk i 5 år, og vi har været gift i 5 1/2 år. men han opfylder ikke helt beskæftigelseskravet grundet en periode i løntilskud. Hans nuværende opholdstilladelse udløber i dec 2015, og er det så der han skal søge om ny (perm eller pga barn) hvis vi skilles

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Snart mulighed for permenent ophold

Indlæg af fundiver199 » 03.08.2014 20:30:54

Hvis han får lov at bevare sin opholdstilladelse af hensyn til jeres barn, kan han søge om permanent opholdstilladelse på samme vilkår som alle andre. Sagen om evt. inddragelse af hans opholdstilladelse skal selvfølgelig være færdigbehandlet først.

Besvar