hjælp!!!

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
alexmarcus
Indlæg: 1
Tilmeldt: 04.07.2014 22:01:13

hjælp!!!

Indlæg af alexmarcus » 06.07.2014 09:39:35

Hej.
Sagen meget kort.

Jeg er dansk statsborger. Jeg prøvede familiesammenføring (fs) i dk men efter afslag flyttede vi til sverige via eu regler. Min kone fik 5 årige opholdskort.
Vi har 2 børn sammen. En på 2 1/2 år og en på 6 måneder. Vi har boet her i 4 år så min kone har 1 år tilbage til hun kan få permanent opholdstilladelse.
Vi er desværre kommet derhen hvor vi ikke kan leve sammen mere. Hvis vi skilles, hvad sker der med min kone og vores børn? Jeg arbejder i Danmark og flytter tilbage men vil stadig have samvær med mine børn. Bliver man skilt her i sverige eller dk?
Vores ægeskab er registreret i dk selvfølgelig.
Jeg vil ikke miste mine børn og min kone er næsten færdig med sit svenske sfi sprogkursus.
Mvh am

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: hjælp!!!

Indlæg af mh1 » 06.07.2014 17:23:57

Din kone har efter EU-reglerne lov til at blive boende i Sverige, selv om I bliver skilt.

I kan blive skilt i DK eller i Sverige. Hvis I er enige vil det være hurtigst og lettest i DK, da I så kan blive skilt straks. Når man har børn, kan man ikke straks blive skilt i Sverige. I kan endda nærmest gøre det on-line.

Læs på http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6012
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar