Enig om skilsmisse og behandlings tid ?

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LarsSB01
Indlæg: 106
Tilmeldt: 11.03.2008 13:31:38
Geografisk sted: Vejle

Enig om skilsmisse og behandlings tid ?

Indlæg af LarsSB01 » 21.05.2014 21:36:59

Hej, jeg vil gerne høre om hvor hurtig en skilsmisse kan gennemføres, hvor begge parter er enige?
Min kone og jeg er i den situation at vi er enige om at skilles, helst hurtigt, når hun er hjemme fra ferie
Vi har ingen børn, og hun flyttede i en lejlighed tilbage i december 2013
De økonomiske udredninger blev vi enige om ved hendes udflytning, hvormed vi som nævnt blot ønsker en skilsmisse gennemført så hurtigt som muligt.
Hermed bør en så simpel sag kunne gennemføres ret hurtigt, nogle dage eller hvad, vel ikke 7 uger som det fremgår af nedenstående link?

Sagsbehandlingstider
http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8714
mvh Lars S

LarsSB01
Indlæg: 106
Tilmeldt: 11.03.2008 13:31:38
Geografisk sted: Vejle

Re: Enig om skilsmisse og behandlings tid ?

Indlæg af LarsSB01 » 23.05.2014 23:57:05

Ringede til statsforvaltningen idag for at spørge til behandlings tiden
På trods af jeg forklarede enighed om straks skilsmisse, ingen børn, økonomi afklaret, samt at hun flyttede ud i dec. nævnte damen at jeg skulle påregne 7 ugers behandlings tid
Jeg kunne dog sende en email til statsforvaltningen med cpr og årsag til hvorfor hurtig behandling ønskes, umiddelbart efter ansøgning om straks skilsmisse er sendt
Årsagen er at jeg gerne vil invitere min filippinske kæreste herop så snart som muligt via et kæreste turist-visum, som forespurgt på i denne tråd

Hvilken type turist visum anbefales?
viewtopic.php?f=4&t=13763

Har nogle er jer erfaring med at straks-skilsmisse kan gennemføres en del hurtigere end de 7 uger, når der er tale om en så simpel sag som vores?
mvh Lars S

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Enig om skilsmisse og behandlings tid ?

Indlæg af skaanebo » 24.05.2014 07:28:34

Hastværk er lastværk, så tag den med ro og lad tingene udvikle sig i den takt, det nu tager at få alt ordnet rigtigt. Hvis du ikke kan undvære at se din kæreste, kan du jo rejse den anden vej og tage på besøg i Filippinerne.

Besvar