Skilsmisse Med Barn

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
April
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24.01.2014 21:26:33

Skilsmisse Med Barn

Indlæg af April » 24.01.2014 21:44:48

Hej,

Jeg skiver for at høre om i ved hvad reglerne er vedr familiesammenføring (min eks mand er tyrkisk statsborger) visa pga fælles børn (vores datter der er født i danmark og er 2år). Jeg har fået at vide at der skal være en fast samværs aftale men vil høre om der er der regler omkring hvor ofte samvær skal tage plads?

Min eks mand har taget tilbage til Tyrkiet men har stadig opholdtilladelse pga barn. Er der regler omkring hvor ofte han skal være tilbage i landet (feks hver 3 måned) hvis han vil bevare sit ekisterende opholdstilladelse?

Mvh
April

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Skilsmisse Med Barn

Indlæg af fundiver199 » 25.01.2014 09:18:07

For at kunne anses for at være bosat i Danmark, skal man opholde sig her i landet mere end 6 måneder om året, og den enkelte fraværsperiode må højest vare i 6 måneder. Ellers skal man melde sig som udrejst på CPR, og så bortfalder en opholdstilladelse helt automatisk.

Hvis din ex-mand ønsker at bo i Tyrkiet, har han ikke brug for dansk opholdstilladelse men kan besøge jeres barn ved at rejse ind på visum. Man kan få visum til Schengen i op til 90 dage inden for en periode på 180 dage. Og har man brug for at foretage hyppige rejser, kan man få et multible entry visum, som giver ret til et ubegrænset antal indrejser inden for en given periode.

Hvor tit han i den situation vil besøge sit barn i Danmark, er helt op til ham.

Besvar