Dilemma

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
farles
Indlæg: 1
Tilmeldt: 02.12.2013 04:06:54

Dilemma

Indlæg af farles » 02.12.2013 04:15:36

Hej ..

Jeg skriver til jer, da jeg står i den uheldige situation at min kone og jeg er nået dertil,
hvor hun søger seperation/skilsmisse.
For at I kan svare bedst på mine spørgsmål bliver jeg nødt til at forklare jer vores historie.
Vi blev gift sidste sommer (28/10-2012), og hun fødte vores fælles datter den 24/11-2012.
Jeg er fra Nigeria og har været her for det sidste 5 år på en studieopholdstilladelse indtil februar 2013, hvor vi fik godkendelse af vores familiesammenføring.
Lige siden min kone blev gravid og specielt efter hun fødte har min kone desværre ikke vil
har jeg deltaget hverken i samværet. Samtidig med dette har vi haft store problemer i vores forhold, som derfor blandet sammen med situationen med vores datter har gjort, at hun er nået dertil, hvor hun søge skilsmisse.
Nu står jeg dog bare i det store dilemma, at jeg ikke ved hvad jeg skal foretage mig. jeg er her på baggrund af en familiesammenføring, som nu ikke vil være reel mere.
Hvad kommer der til at ske når seperation/skilsmisse er godkende?
Kan jeg kræve at vores datter skal besøge min hver ander uge i Haiti
hvis jeg bliver sendt ud af landet eller vil min kone automatisk få lov til at beholde hende her og jeg må ikke se hende ?
Hun er født her i Danmark og har dansk pas.
Jeg er meget bange for at hun få lov til at tage vores datter.
Samtidig bliver jeg nødt til at spørge jer, om at har hun ret til at søge fuld forældremyndighed over vores datter fordi jeg er studerende på SU og på trods af at hun er den eneste af os som har fast fuldtidsjob.? Plus då for de sidste to månender har hun tag vores datter med til hendes forældre og sige hvis jeg må se hende så skal jeg se hende hos hendes forældre og jeg må kun se hende to gang om uge og jeg må slet ikke være sammen med vorres datter alene og ikke gå på tur med hende når hun eller hendes forældre ikke er der, Har hun ret til det.? Plus hun siger det bliver sådan indtil vil bliv skilt..

På forhånd tak for hjælpen og jeg beklager den rodede situation. Håber I kan hjælpe mig med svar på nogle af mine spørgsmål.

Med venlig hilsen

Far

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Dilemma

Indlæg af fundiver199 » 02.12.2013 07:42:23

Kære Farles

Se mit svar i denne tråd:

viewtopic.php?f=21&t=12923

Svaret til dig - og alle andre par med fællesbørn - er det samme.

Mht. forældremyndighed og samvær med barnet, er det noget, det danske retsvæsen tager stilling til i forbindelse med skilsmissen. Det kan nok være en god ide for dig at søge bistand fra en advokat i den forbindelse.

Besvar