Hjælp__skilsmisse__ studerende__barn

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
dant
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25.08.2013 10:04:16

Hjælp__skilsmisse__ studerende__barn

Indlæg af dant » 14.11.2013 11:02:16

Hej ÆUG,

Da min mand og jeg slet ikke kan få vores forhold til at fungere længer og det kommet til et sted hvor vores problemer påvirker vores datter meget negativt.
Min mand er fra Tanzania, han er netop færdig med sin to år videregående uddannelse og nu studerer til ingeniør. vi har kendt hinanden i 3 år og gift i 2 år hvoraf han har været i danmark på midlertidig opholdstilladelse i 6 år, Han er også færdig med dansk spørg skole. Vores børn er henholdsvis 1 år og 6 måneder og har begge dansk statsborgerskab/pas.

Jeg har gerne ville skilles i noget tid, men lidt bange af frygt for om min mand ville blive udvist af danmark. Vil jo nødig have at min børn skal undvære en af os eller at en af os skal undvære dem.

Så spørgsmål er derfor om min mand skal forlade danmark hvis vi bliver skilt, eller om han vill få lov til at blive her pga. vores datter som vi har fæles forældremyndighed over?
Og mindre vigtigt?



På forhånd tak!

Marie

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Hjælp__skilsmisse__ studerende__barn

Indlæg af fundiver199 » 01.12.2013 08:17:12

Så vidt ÆUG ved, vil man i den situation normalt spare dig fra at skulle have samkvem med dine 2 børn hver 14. dag i Afrika ved at lade din mand beholde sin opholdstilladelse. Men der foretages en konkret vurdering fra sag til sag, så ingen kan garantere jer noget som helst. I må bare lade jer skille og så tage det, som det kommer.

Hvis hans opholdstilladelse bliver inddraget, kan der naturligvis klages over det til Udlændingenævnet, og herefter kan spørgsmålet evt. indbringes for domstolene. Så det er en lang proces. Det er ikke bare noget, der lige sker fra den ene dag til den anden. Og klager over inddragelse har - i modsætning til klager over afslag på ansøgninger om ny opholdstilladelse - opsættende virkning, så man kan fortsætte sit liv i Danmark, medens klagen behandles.

dant
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25.08.2013 10:04:16

Re: Hjælp__skilsmisse__ studerende__barn

Indlæg af dant » 02.12.2013 04:36:16

Mange tak for dit svar

Besvar