Udvisning af ekskone og fælles barn.

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Cocoon
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29.05.2013 10:49:06

Udvisning af ekskone og fælles barn.

Indlæg af Cocoon » 03.11.2013 18:26:23

Hej forum.

Lige nogle korte spørgsmål. Jeg er blevet skilt fra min udenlandske kone, som har været her i mindre end to år uden at lære dansk eller arbejde. Vi har et fælles barn på under et år, som jeg ikke ser af forskellige årsager, men stadig har fælles forældremyndighed over.

Jeg taler ikke med min ekskone, men vil gerne vide:

1) Bliver jeg hørt i Udlændingeservice i f.m. evt. inddragelse af opholdstilladelse?
2) Får jeg besked, hvis hun bliver sendt hjem eller forlænges?
3) Hvad er hendes chancer for at kunne blive?
4) Hvis hun bliver sendt hjem, kan vores fælles barn så blive her?
5) Er der noget, jeg kan gøre for at hjælpe hende til at blive - for barnets skyld?

Håber, der er nogen, der kan hjælpe.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Udvisning af ekskone og fælles barn.

Indlæg af fundiver199 » 03.11.2013 20:36:08

1) Ja formentlig om dit samkvem med barnet vil jeg gætte på
2) Det gør du vel, alene fordi der i så fald skal tages stilling til, hvem af jer barnet skal være hos
3) Hvis I begge har samkvem med barnet, burde de umiddelbart være gode
4) Det kommer vel an på, hvad retten bestemmer omkring forældremyndighed. Barnet skal være hos den, der har forældremyndigheden
5) Måske genetablere kontakt og have samkvem med barnet

Måske var det en ide at få noget vejledning og bistand fra en advokat eller et gratis retshjælpskontor?

Cocoon
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29.05.2013 10:49:06

Re: Udvisning af ekskone og fælles barn.

Indlæg af Cocoon » 03.11.2013 20:43:58

Tak for svar.

Mit problem omkring info fra US er, at jeg frygter, hun vil tale usandt om mig mhp. at forbedre egne chancer for at blive. Det kan da ikke være rimeligt, at jeg ikke bliver givet mulighed for at fortælle min version udover samværsstatus?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Udvisning af ekskone og fælles barn.

Indlæg af mh1 » 04.11.2013 07:06:58

Reglerne for ordentlig forvaltning tilsiger at når der er mere end én part, som vil blive berørt af en beslutning, så må forvaltningen ikke nøjes med at høre kun en enkelt af parterne.

Dvs. forvaltningen bør ikke træffe nogen beslutning mht. din eks-kone uden at høre dig, da en beslutning har betydning for både jeres barn og for dig.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar