Skilt i Danmark, skal skilles i Tyrkiet

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Betoncirkeline

Skilt i Danmark, skal skilles i Tyrkiet

Indlæg af Betoncirkeline » 30.10.2013 14:14:45

Hej alle.

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg er i 2010 blevet gift i Tyrkiet, og i 2012 blevet skilt igen fra min daværende tyrkiske mand. Vi er skilt i Danmark, og ikke i Tyrkiet.
Jeg har flere gange bedt min eksmand om at blive skilt i Tyrkiet, men intet er sket.
Jeg skal selv giftes til sommer med min danske kæreste, og skal derfor skilles i Tyrkiet først.
Nu har jeg spurgt min eksmand, og det eneste han siger er, at jeg skal finde en advokat i Tyrkiet, der kan sende oplysninger til hans advokat.
Er det korrekt man ikke bare kan blive skilt i Tyrkiet hvis begge parter er helt enige?
Og hvordan finder jeg en advokat jeg kan tale med, og som jeg ved jeg kan stole på?

Håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Mvh.

mh
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skilt i Danmark, skal skilles i Tyrkiet

Indlæg af mh » 30.10.2013 21:44:58

Jeg har sendt dig en pb.

Men her kan jeg fortælle det, som andre måske også har brug for at vide:

Man BEHØVER ikke at blive skilt i Tyrkiet også, MEDMINDRE man vil giftes enten med en tyrkisk statsborger eller vil vies i Tyrkiet.

En dansk skilsmisse er fuldt ud nok til at man kan gifte sig lovligt i DK eller et andet land, undtagen altså lige Tyrkiet, hvis man tidligere er blevet registreret som gift i Tyrkiet.
mh

Besvar