Skilsmisse papiret underskrevet

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Afrika
Indlæg: 49
Tilmeldt: 25.10.2008 19:52:55

Skilsmisse papiret underskrevet

Indlæg af Afrika » 15.10.2013 01:28:46

Hej,
Så fik jeg langt om længe skilsmisse papiret underskrevet, men hvad nu???????? efter en langt og forvirret live med en kone som ikke kunne beslutte sig, har det lykkes mig nu at få hende til at underskrive på skilsmisse papiret. ikke nok med det har jeg også kunnet fået børnene med tilbage til Denmark.

Men på en eller anden måde havde jeg en fornemmelse at hun var ude på noget, og rigtigt nok, inde de børn kom her til Denmark fik vi lavet et midlertidig pas til børnene og aftalen var at de kun skulle heroppe i en md.

Da vi ankom til danmark og jeg så skulle lave et rigtigt pas til dem, vil hun ikke skrive under på at hun giver samtykke til at jeg laver pas til børnene, og siger nu at hun er ligeglad om de ikke kan komme tilbage til afrika for nu når vi er skilt så skal hun nok selv sørge for at komme til Danmark og bo med hendes børn.

der skal lige siges:

1) hun har skrevet under skilsmisse papiret på baggrund at det var det hun vil
2) hun havde ingen interesse i at tage sig af børnene, idet at hun er klar over at børnene er tilknyttet mig
3) sagen har været igennem en social myndighed i afrika
4) hun har (forsømt børnene på alle mulige måder) såsom stukket af med dem til Denmark og har prøvet at søge om ophold i denmark (men uden held)
5) Hun vil gøre alt for at komme til Europa(brugt børnene mod mig, således jeg har været nød til at rejse frem og tilbage,de har gået igennem meget
6) Hun har ingen interesse i børnene( kun for at bruge dem som en penge maskine for at malke penge fra mig)


Kan hun overhovedet på nogen måde få ophold her i Denmark nu når børnene bor sammen med mig?

Hvis ikke hvad er hun så ude på?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skilsmisse papiret underskrevet

Indlæg af mh1 » 15.10.2013 09:12:03

Har du overvejet at tage ind på en retshjælp og spørge dem, hvordan chancerne er for at du kan få forældremyndigheden overført til dig alene?

Der skal langt flere detaljer til for at man kan give et kvalificeret gæt på det spørgsmål. MEN får du ene-forældremyndigheden, så er det KUN dig, der skal skrive under på om børnene kan få pas, på om de må komme på lejrtur, bestemmer hvilken skole de skal gå på, om de må gå til svømning osv. osv. Og det gælder uanset hvor i verden deres mor befinder sig.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar