Skilsmisse anerkendt i Tyrkiet

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
morganf

Skilsmisse anerkendt i Tyrkiet

Indlæg af morganf » 13.02.2020 12:19:26

Hej,

Jeg blev i maj straks-skilt i DK med min tyrkiske eks-mand (han har godkendt utroskab). Skilsmissen er dog ikke gået igennem i Tyrkiet. Min eks gør intet for at hjælpe, og siger at det "bedste" er at vente to år - så burde man kunne blive skilt automatisk. Det siger han, en advokat har fortalt ham. Nogen der ved, om det holder vand? Dvs. jeg ville kunne blive skilt i maj 2021 "automatisk?"

Jeg vil selvfølgelig gerne have skilsmissen ud af verden hurtigst muligt. Min eks siger han får hjælp af en advokat, men man hører altid 100 forskellige ting ift. hvad man skal gøre. Jeg har som sagt en dansk godkendt skilsmissebevilling i min eboks og står som fraskilt i DK CPR. Men hvad gør jeg præcis herfra, som er den nemmeste vej for mig, for ikke at være gift i Tyrkiet længere? Kan jeg betale en advokat i Tyrkiet for at føre min sag dernede, eller skal jeg indsamle en masse papirer og forbi ambassaden i KBH?

Besvar