Familiesammenføring med de svenske natioanel regler

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

FEK
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22.08.2011 13:59:24

Familiesammenføring med de svenske natioanel regler

Indlæg af FEK » 22.08.2011 14:20:07

Hej

Jeg er dansk statsborger og skal snart giftes med min forlovede, der bor i Tyrkiet. Vi har tænkt os at flytte til Sverige så min mand kan få en opholdstilladelse, da dette er lidt umuligt i Danmark.
Mit spørgsmål er:
Jeg er studerende og får derfor SU. Jeg har læst at man skal have et rådighedsbeløb på 6000 sek for at medbringe sin partner/samlever, dog er dette lidt umuligt for
mig i øjeblikket da jeg er under uddannelse og ikke har tid til
et job ved siden af mine studier. Kan jeg medbringe min kommende mand
når jeg er studerende uden anden indkomst og kan han få opholdstilladelse når jeg kun er på SU?

Hvilke regler vil det være nemmest at blive familiesammenført med? Vi har været længe væk fra hinanden og kan ikke klare det mere og vil derfor giftes hurtigst muligt og få ham herover :(
Vi hat tænkt os at flytte tilbage til Danmark engang i fremtiden men er dette muligt med de svenske regler?
Jeg har læst at man kan flytte tilbage ved brug af EU-reglerne men disse har et forsørgelseskrav hvilket ikke er muligt for mig endnu.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring med de svenske natioanel regler

Indlæg af mh1 » 22.08.2011 15:48:17

Du skal starte med at læse her: http://www.aegteskabudengraenser.dk/jegvil/sverigeeu
og gå ned på siden og læse de særlige regler for Sverige også.