Afvisning af ambassaden?

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lilli
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26.10.2010 19:00:28

Afvisning af ambassaden?

Indlæg af Lilli » 26.10.2010 19:34:19

Hej
Jeg har været bosat i sverige i 8 månder. Jeg sendte en mail til den svenske ambassade i Damascus - Syrien i juni måned. De gav mig en tid sidst i September måned dvs. 3 månder efter. Jeg skrev Tydeligt i mailen og over Tlf at jeg ønskede at søge efter de svenske nationale regler. Da min mand dukker op på ambassaden til sit interview får han at vide at han ikke skal betale hellere ej interviews da Hans kone DVS.JEG er dansk statsborger og derfor KUN kan søge efter EU Regler og IKKE har ret til at søge efter Svenske Nationale Regler? Det underlige kommer så her. Jeg ventede en måned på at mine papir nåede til Malmø fra ambassaden. Jeg ringede og Skrev emails til ambassaden og de holdte fast i det de skrev. Jeg dukkede op på Immigrations kontoret hver anden dag og forklarede dem det de sagde Tydeligt at De var forkerte på den og at jeg har ret til at søge efter svenske regler og de skulle der rettes op på. 1 måned og 3uger efter blir jeg kontaktet af min sagsbehandler i malmø som sagde at Hun nu har kontaktet ambassaden og fortalt dem at jeg godt kan søge efter svenske regler da jeg er Skandinavisk. Nu skal jeg vente til en ny tid og det er Næste år? kan det virkelig passe at jeg skal igennem sådan en procedure fordi ambassaden ikke har styr på jobbet?
hvad kan jeg gøre hvordan kan jeg klage? de ansatte på ambassaden er uhøflig over tlf og mail og det vil jeg ikke accptere. Findes der gratis advokat hjælp i sverige? eller skal man prøve dem fra danmark?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Afvisning af ambassaden?

Indlæg af skaanebo » 26.10.2010 20:32:15

Du kan klage over ambassaden til udenrigsministeriet i Stockholm, men der er nok ikke så meget at gøre ved den tid, der er blevet givet til næste interview, da det foregår efter først til mølle-princippet, og I er kommet bag i køen og må begynde forfra pga. fejlen. I kan så håbe, at migrationsverket ikke bagefter skal bruge flere måneder på at træffe en afgørelse.

Der findes ikke som sådan gratis retshjælp i Sverige, men mange advokatkontorer tilbyder gratis rådgivning en gang om ugen på offentlige steder, spørg evt. på dit lokale bibliotek

Lilli
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26.10.2010 19:00:28

Re: Afvisning af ambassaden?

Indlæg af Lilli » 26.10.2010 21:28:56

Jamen hvad nytter det at klage til Udenrigsministeret hvis man ikke kan gøre noget ved det nye tid jeg har fået af ambassaden og måden jeg er blevet behandlet på?

Er der slet ingen steder man kan søge hjælp i sverige osv? da må jo være noget. Jeg har mails fra ambassaden hvor de insistere på at jeg ikke kan søge efter de svenske nationale regler og Nu en ny på at jeg lige pludslig godt kan alligevel?

Lilli
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26.10.2010 19:00:28

Re: Afvisning af ambassaden?

Indlæg af Lilli » 26.10.2010 23:28:29

Har du en hjemmeside til udenrigministeret i stockholm jeg har leder men der kommer mange frem blir helt forvirret. på forhånd tak

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Afvisning af ambassaden?

Indlæg af skaanebo » 27.10.2010 08:41:49

Ud.SE

Du kan klage, så personalet får en reprimande og ikke begår samme fejl igen.

Besvar