de svenske nationale regler

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mgj
Indlæg: 65
Tilmeldt: 01.07.2010 19:48:48

de svenske nationale regler

Indlæg af mgj » 10.08.2010 12:49:12

ok som i ved jeg vil lade ham søge om opholdstilladelse når jeg

har en bolig i sverige kontrakten skal står i mit navn

får et personnummer folkeregistrere mig

er det noget andet jeg skal gøre

ok hvad skal han så gøre der ned i syrien

hvad skal han sige sådan det ikke bliver noget misforstået at han fx vil familiesammeføre sig med sin eu borger kone i sverige efter de nationale regler???

han skal også vise vielsesattest pas photo osv når han har søgt??

sender de noget til mig når han har søgt (afleveret ting som han skal)er der nogle papir jeg skal udfylde skal vi til interview sammen eller hver for sig???

kan vi risikerer at han få afslag og være kan det være for når vi har alt iorden???

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: de svenske nationale regler

Indlæg af fundiver199 » 10.08.2010 13:11:27

Som dansker sidestilles du med en svensk medborger, så det er denne vejledning, I skal følge, hvis I vil søge efter Sveriges nationale regler:

http://www.migrationsverket.se/info/521.html

mgj
Indlæg: 65
Tilmeldt: 01.07.2010 19:48:48

Re: de svenske nationale regler

Indlæg af mgj » 10.08.2010 13:36:51

jeg kan ikke forstå det her


Krav på försörjning
Den person som du ska leva med i Sverige kan omfattas av ett så kallat försörjningskrav. Kravet innebär att han eller hon ska kunna försörja sig själv och ha en bostad av tillräcklig storlek och standard som ni kan bo tillsammans i när du flyttar till Sverige.
För er information om vilka som omfattas av försörjningskravet läs på sidan För dig som är anhörig.

I sagde :

Men intet krav til din forsørgelsesevne, hvis du er dansker bosat i Sverige, og din partner søger om en opholdstilladelse efter nationale svenske regler.

Hvis I søger efter Sveriges nationale regler, stilles der ikke noget forsørgelseskrav, så både du og din mand kan i princippet leve af svensk socialbidrag (bistandshjælp), indtil èn af jer finder et job med en løn, som I kan leve af. I skal bare stå til rådighed for det sven-ske arbejdsmarked på lige vilkår med svenske statsborgere, der beder om hjælp fra socialkontoret


????

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: de svenske nationale regler

Indlæg af fundiver199 » 10.08.2010 13:44:42

Nu valgte du jo at læse en anden tekst end den, som jeg linkede til, og det var faktisk netop for at undgå denne forvirring, at jeg linkede til teksten om at flytte til en svensk medborger.

Hvis du vil læse teksten om at flytte til en ikke-EU borger, så er du nødt til at læse det hele, og herunder også den tekst, som der linkes til inde i teksten:

......................................

http://www.migrationsverket.se/info/1959.html

För dig som är anhörig

Du som bor i Sverige kan omfattas av ett så kallat försörjningskrav. Det innebär att du måste kunna försörja dig själv och ha en bostad av tillräcklig storlek och standard för dig och din/dina anhöriga för att han eller hon ska få uppehållstillstånd.
Försörjningskravet gäller inte alla

Undantag

Försörjningskravet gäller inte dig som:

•är medborgare i Sverige, annat EES-land eller Schweiz
•har permanent uppehållstillstånd och vistats i Sverige i minst fyra år med uppehållstillstånd för bosättning
•är barn under 18 år
•fått uppehållstillstånd som flykting eller har beviljats flyktingstatusförklaring
•fått uppehållstillstånd som alternativt skyddsbehövande eller har beviljats status som alternativt skyddsbehövande
•har särskilda skäl, till exempel långvarig nedsättning av arbetsförmågan på grund av sjukdom.

....................................

Danmark er "andet EES-land" og derfor gælder forsørgelseskravet ikke for dig.

mgj
Indlæg: 65
Tilmeldt: 01.07.2010 19:48:48

Re: de svenske nationale regler

Indlæg af mgj » 10.08.2010 14:15:45

ok undskyld

kan du forklare mig disse:

familjebevis för personen som bor i Sverige


folkbokföringsbevis, hyreskontrakt eller köpebevis för bostad eller andra dokument som visar att ni bott tillsammans (gäller personer som bott tillsammans i annat land än Sverige)



dokument som visar hur ni är släkt med varandra (gäller andra nära släktingar)
intyg som visar att du och din släkting är beroende av varandra och har svårt att leva åtskilda, t ex. av sociala och känslomässiga skäl, detta beroende ska ha funnits sedan tidigare (gäller andra nära släktingar)
dokument som visar att du bott tillsammans med din släkting omedelbart innan han eller hon flyttade till Sverige (gäller andra nära släktingar).


det gælder ikke mere og ham vel??? vi kan kun vise voelsesattest

mgj
Indlæg: 65
Tilmeldt: 01.07.2010 19:48:48

Re: de svenske nationale regler

Indlæg af mgj » 10.08.2010 18:56:06

der står at min ægtefælle i syrien skal vedlægge alt det sammen med ansøgning kan det passe??? helt ærligt forstår jeg ikke alt hvad der står?????


Se till att din ansökan är komplett

Du ska använda blanketten Ansökan om UT, FP, RD och FF, nr 114021.
Ansökan för barn under 18 år ska lämnas på blanketten Uppehållstillstånd m.m. för barn under 18 år, nr 112 021.
Du ska ta med:

ditt pass
två fotografier i passformat, som är tagna rakt framifrån och som inte är äldre än sex månader
vigselbevis eller äktenskapsbevis (gäller gifta par och registrerad partner)
familjebevis för personen som bor i Sverige
folkbokföringsbevis, hyreskontrakt eller köpebevis för bostad eller andra dokument som visar att ni bott tillsammans (gäller personer som bott tillsammans i annat land än Sverige)
födelse- eller släktskapsbevis (gäller barn under 18 år)
skriftligt medgivande från vårdnadshavare (gäller barn under 18 år)
dokument som visar hur ni är släkt med varandra (gäller andra nära släktingar)
intyg som visar att du och din släkting är beroende av varandra och har svårt att leva åtskilda, t ex. av sociala och känslomässiga skäl, detta beroende ska ha funnits sedan tidigare (gäller andra nära släktingar)
dokument som visar att du bott tillsammans med din släkting omedelbart innan han eller hon flyttade till Sverige (gäller andra nära släktingar).

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: de svenske nationale regler

Indlæg af skaanebo » 11.08.2010 09:25:38

mgj skrev:
ok hvad skal han så gøre der ned i syrien

hvad skal han sige sådan det ikke bliver noget misforstået at han fx vil familiesammeføre sig med sin eu borger kone i sverige efter de nationale regler???
Han skal nok ikke begynde at snakke om EU-borger, hvis det er meningen I vil søge efter Sveriges nationale lovgivning, da det blot kan forvirre personalet.

Enhver der bor i Sverige kan jo gøre brug af Sveriges nationale lovgivning. Det er kun, fordi du er EU-borger, at du har mulighed for at gøre brug af EU's parallellovgivning.

Det er med andre ord nok at sige, at din partner vil søge om en opholdstilladelse efter national svensk lovgivning for at kunne slutte sig til dig, der bor fast i Sverige.

De dokumenter, du nævner, kan du få fra Skatteverket i Sverige. Dem (familjbevis/personbevis med "ändamål: uppehållstillstånd" påført) skal du sende til din partner, som så indleverer dem til ambassaden sammen med sin ansøgning.

mgj
Indlæg: 65
Tilmeldt: 01.07.2010 19:48:48

Re: de svenske nationale regler

Indlæg af mgj » 11.08.2010 11:16:42

hej skannebo

det jeg skal sende til min mand er


personnr. eller familiebevis

uppehållstillstånd ( er det noget kort jeg får når jeg bosætte mig der ) eller bliver uppehållstillstånd tilført på familjbevis/personbevis

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: de svenske nationale regler

Indlæg af skaanebo » 11.08.2010 11:30:20

www.skatteverket.se under Folkbokföring kan du bestille et personbevis med ändamål: uppehållstillstånd. Du kan også få det ved personligt fremmøde. Personbevis udstedes til mange forskellige formål, så det skal være til det rigtige formål, altså uppehållstillstånd. Og husk det må højst være 30 dage gammelt, når din mand indleverer det til ambassaden.

Familjbevis får du også på Skatteverket. Det viser bare det samme som jeres vielsesattest, som også skal vedlægges i kopi til ansøgningen.

mgj
Indlæg: 65
Tilmeldt: 01.07.2010 19:48:48

Re: de svenske nationale regler

Indlæg af mgj » 11.08.2010 11:32:41

Tusind tak for svaret..
nu er jeg klar over jeg vil søge efter de svenske regler da vi har hensigt i at vil bo i landet i mange år....

nu hvor jeg er igang med at studere til pædagog og arbejder lidt ved siden af i danmark ---- kan jeg godt vil flytte til sverige - registrere mig der og så lade min mand til at søge om sammenføre sig/opholdstilladelse til et eu borger (mig) efter de nationale svenske regler, selv om han søger der ned kan jeg godt forsætte min uddannelse i danmark --er det et problem jeg er lige startet i lønnet praktik i jylland kan jeg godt fortsætte med mit praktik i danmark mens jeg bor i sverige men her vil jeg komme til at opholde mig hos min forældre i danmark pga den stor afstand fra sverige til praktikstedet jeg regner med at jeg har flyttet skole til kbh efter praktik vil det skabe et problem kræve myndigheder af mig at kunne dukommentere at jeg køre frem og til bage til praktikstedet vil de opdage det????det er ikke fordi jeg vil snyde men jeg tænkte imens han søger så kan jeg godt gøre mit praktikforløb færdig også flytte skole når praktik er slut hvilken råd har i til mig :::

marianne

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: de svenske nationale regler

Indlæg af skaanebo » 11.08.2010 11:46:26

Du har fået svar på dit spørgsmål i en anden tråd. Du behøver ikke stille det samme spørgsmål i mere end en tråd.

mgj
Indlæg: 65
Tilmeldt: 01.07.2010 19:48:48

Re: de svenske nationale regler

Indlæg af mgj » 11.08.2010 12:39:29

ok sorry troede jeg var usynlig :D

Besvar