FS SVENSKE REGLER OG EU REGLER

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LouJauss
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17.08.2019 17:03:02

FS SVENSKE REGLER OG EU REGLER

Indlæg af LouJauss » 17.08.2019 17:17:46

Jeg bot pt i Thailand med min mand. Vores plan er :

Jeg tager tilbage til danmark midlertidigt for at finde job, og finde lejlighed i Sverige. Når det er på plads flytter jeg til sverige ( afmelder mig folkeregister osv)
VI søger så om schengen visum til min mand så han kan komme til sverige.
Derefter vil vi så søge om FS efter SVENSKE og EU regler. VI vil bo i SVERIGE og INGEN planer om at flytte tilbage til danmark.
Vi søger efter begge da med EU reglerne så vidt jeg forstår har han mulighed for skole og arbejde med det samme.

Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad de gerne vil se af dokumentation da mange indlæg handler om at flytte tilbage til danmark igen.
Hvad skal vi kunne dokumentere ved ansøgning efter SVENSKE regler?
HVad skal vi kunne dokumentere ved ansøgning efter EU regler?
Hvad skal vi kunne dokumentere for at min mand kan få person nr hurtigst muligt?

Jeg synes jeg læser og læser og bliver mere og mere forvirret, så hvis nogen enten har nogle link, eller kan huske hvad I selv skulle dokumentere.

Vi vil have været gift i over 2,5 år når vi planlægger at søge, været sammen i over 5 år, og have boet sammen i thailand i 3 år ( dog adskilt i den periode jeg flytter til danmark for at få styr på det praktiske=

Håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe, også hvis der er ting vi skal være obs på.

Besvar