Afslag på FS efter de Svenske regler

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
K101
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29.12.2018 11:42:04

Afslag på FS efter de Svenske regler

Indlæg af K101 » 29.12.2018 13:33:27

Hej :)

Vi har en forespørgsel. Håber vi kan få hjælpen fra jer af. Min mand havde ansøgt for både Fs efter Eu-reglerne og de Svenske nationale regler. Min mand har fået Fs efter de EU-regler, men fik afslag på permanent opholdstilladelse efter de Svenske regler. Da, vi gik til migrationsværket for at aflevere nye dokumentationer på at jeg havde endelig fået et fast job, fik vi at vide at min mand havde fået afslag. Grunden til det var:
vi er for mange personer tilmeldt i lejligheden og jeg havde et vikar job indtil den. 07/07/18. Jeg vil ikke kunne forsøge min mand. Damen forklarede os, at de havde sendt os et brev om afgørelsen, hvilket vi havde aldrig modtaget. Hun sagde til os, at der var en frist på hvornår vi kunne klage. Fristen var allerede overskredet. På trods at fristen var overskredet havde vi sendt vores klage fordi vi har intet fået et brev. Men desværre har domstolen fastslået deres beslutning.

Nu er vi flyttet ud fra vores gamle lejlighed og har fundet en først kontrakt lejlighed. Jeg har fået et fast arbejde nu. Vores spørgsmål går ud på:
kan vi anmode igen for en ny opholdstilladelse til min mand efter de Svenske regler selvom han har fået afslag for første gang? Eller kan vi vente efter 5 år?
Vi tog til Migrationsverket i går for at spørge dem om vi kunne få en ny blanket fordi vi gerne vil ansøge om Fs efter de svenske regler. Vi fortalt manden i ekspeditionen, at min mand har fået Opholdskort efter EU-regler. Manden fortalt os, at vi skal betale et beløb på 1.500 kr online inden vi kan anmode om dette. Når vi har gjort det skal vi tilbage med kvittering på vores indbetaling til Migrationsværket også kan de tager imod vores ansøgning. Er det rigtig? Fordi når vi kom hjem har vi læst i Migrationsverket hjemmesiden. Der står under emne Flytte med nogen i Sverige i underkategorier ( afgifter) at alle ansøgere behøver ikke at betale afgift. Det gælder familiemedlemmer til EU/EES-medborgere osv. Nu er vi i tvivl om. Vi vil gerne høre jer af, om det er os der har misforstået det hele🙄🙄 eller skal vi betale det beløb inden vi kan ansøge igen?

Tak på forhånd!

Besvar