Skilsmisse og permanent opholdstilladelse i Sverige

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
cn86
Indlæg: 12
Tilmeldt: 03.05.2016 09:11:06

Skilsmisse og permanent opholdstilladelse i Sverige

Indlæg af cn86 » 14.07.2018 14:06:22

Kære alle,

Jeg håber nogen kan hjælpe mig.

Jeg er pt bosiddende i Sverige, hvor jeg har boet knap to år med min mand som ikke er EU-borger. Min mand fik midlertidigt ophold efter de svenske regler i august 2017 (og måske også efter EU-regler, er faktisk i tvivl om vi nogensinde har fået svar på den ansøgning, da det var ligemeget da først vi fik den svenske). Jeg er med på at han kan søge om forlængelse (permanent) om et års tid. Faktum er bare, at det ikke går særligt godt med os og jeg er derfor ikke sikker på at vi bliver sammen fremover. Hvis vi skulle gå fra hinanden vil jeg dog gerne til DK, men da vi også har et barn sammen er jeg ikke interesseret i at min mand smides ud af Sverige. Mit spørgsmål er derfor, hvis jeg bliver i Sverige til min mand har fået permanent opholdstilladelse, kan jeg så derefter blive skilt og flytte til DK uden det får konsekvenser for min mands ophold? Eller er det evt andet vi kan gøre for at min mand kan blive i Sverige, hvis vi går fra hinanden og jeg flytter til DK?

På forhånd tak.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Skilsmisse og permanent opholdstilladelse i Sverige

Indlæg af skaanebo » 14.07.2018 18:05:09

Ja, permanent betyder, at der ikke længere stilles krav af nogen art.

Besvar